KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Liga kartingowa chorzów

Liga Kartingowa. Serio – będziesz miał frajdę…



“Przyjdź, pościgasz się, jest szansa na punkty” – to zdanie wypowiedziane kilkanaście lat temu, w sporej części zmieniło moje życie.

Karting halowy – bo o nim ma być ten wpis – dał mi przez opisywany czas mnóstwo frajdy. Treningi, starty, kumple i wielkie emocje.

Do swoich pierwszych zawodów przystąpiłem jeszcze na studiach w Łodzi – po zaledwie kilku treningach. I jak pojechałem jedne zawody, tak już poszło. Wierzcie lub nie, ale w tych 100-kilogramach rurek z silnikiem i kierownicą, człowiek czuje się jak kierowca F1 i ma niesamowitą zabawę.

Gdy przeprowadziłem się do Kielc, usłyszałem, że tworzony jest tor kartingowy. E1GOKART. Poszedłem, przedstawiłem się i… zainicjowałem Kielecką Ligę Kartingową, którą prowadziłem wiele lat.

Ligi kartingowe

 

Ale ten wpis ma nie być o mnie, a o ligach kartingowych – świetnym sposobie spędzania wolnego czasu. Udział w takiej lidze to nie fizyka jądrowa. Nie trzeba robić jakichś licencji, mieć określonego czasu na torze itp. Nie są też potrzebne duże pieniądze.

W ligach kartingowych na torach E1GOKART (Gdańsk, Poznań, Chorzów, Kielce) bierze udział po kilkadziesiąt osób w każdej rundzie. A poziom umiejętności kartingowych tych osób jest niesamowicie zróżnicowany. I to jest najlepsze bo “stary kartingowy wyjadacz” znajdzie godnych siebie rywali, a nowicjusz z kilkunastoma przejazdami na koncie będzie miał kogoś na swoim poziomie z kim może się pościgać.

Co ważne, zawody są organizowane w profesjonalny i sprawiedliwy sposób, dzięki czemu każdy ma szanse na ciekawą rywalizację i namiastkę motorsportu na wysokim poziomie organizacyjnym.

Zasady

 

Zapisy na zawody prowadzone są w recepcji toru aż do momentu startu danej rundy. Do Lig Kartingowych E1GOKART możesz dołączyć w dowolnym momencie sezonu. Niezależnie czy chcesz rzucić wyzwanie najlepszym kierowcom naszej ligi, sprawdzić się ze znajomymi, czy podpatrzeć gdzie możesz się poprawić, aby jechać jeszcze szybciej – na Ligach Kartingowych E1GOKART każdy znajdzie miejsce dla siebie.

Najważniejszym wymaganiem jest doważanie do 90 kg. w celu wyrównania szans na torze i zniwelowania różnic, które wynikają z różnej wagi kierowców. Tor posiada możliwość doważenia gokartów o maksymalnie 30 kg. W przypadku, gdy zawodnikowi dalej będzie brakowało wagi, musi on sobie ją zapewnić we własnym zakresie. Dozwolone jest korzystanie jedynie z doważenia w obrębie wewnętrznej części fotela kierowcy oraz kasety na odważniki.

Każda runda zawodów poprzedzona jest zamkniętymi sesjami treningowymi, które zarezerwowane są wyłącznie dla zawodników. Poza możliwością treningu w gronie innych kierowców, najlepszy czas uzyskany w czasie treningów stanowi prekwalifikację do grup kwalifikacyjnych.

Kwalifikacje to 3 sesje po 4 okrążenia pomiarowe w różnych gokartach. Ich wynikiem końcowym jest suma 2 z 3 najlepszych czasów, które zostały osiągnięte w danych sesjach. Taki schemat daje możliwość odliczenia jednego najgorszego czasu każdego z kierowców. Na podstawie wyników z kwalifikacji uczestnicy przydzielani są do odpowiednich grup – np. Finał B i Finał A.

Wyścigi finałowe prowadzone w grupach o zbliżonym poziomie sportowym. Taka formuła gwarantuje rywalizację w każdym z finałów. Każdy z nich posiada również dodatkowy element w postaci obowiązkowej procedury pit-stop, czyli zatrzymania w alei serwisowej. Dzięki systemowi PitStop&GO firmy KMLS każdy zawodnik ma odmierzany dokładnie ten sam czas postoju. Takie rozwiązanie tworzy dla zawodników dodatkowe możliwości wyprzedzań innych kierowców. W obecnych sezonach Finały B i A zostały zrównane rangą i mają dwa obowiązkowe pit-stopy, a niższe finały najczęściej mają do wykonania jeden obowiązkowy pit-stop.

Dodatkową atrakcją jest fakt, że zwycięzcy niższych finałów awansują do finału wyższego jako “Lucky-Winner” i mają możliwość kolejnego startu w wyścigu z zamykającego stawkę, ostatniego miejsca.

Zawody zaliczane są do ogólnoświatowego rankingu Sodi World Series (SWS) w kategorii Sprint. Zawodnikom daje to możliwość porównywania się z innymi kierowcami, zdobywania osiągnięć czy sprawdzania wyników z każdego wyścigu, który zalicza się do rankingu SWS. Dodatkowo na najlepszych czekają coroczne Sodi World Finals, które odbywają się na różnych torach i przyciągają kierowców z całego świata do rywalizacji o mistrzowski tytuł. Dołączenie jest darmowe i gwarantuje przejrzyste zasady przebiegu rywalizacji na wszystkich torach zaliczanych do rankingu.

Kiedy?

 

Dokładne terminarze znajdziecie na stronie internetowej torów E1GOKART, ale ogólnie w poniedziałki odbywa się Pomorska Liga Kartingowa, we wtorki Poznańska Liga Kartingowa – naprzemiennie na torach w Skórzewie i w Rabowicach, w środy odbywa się Śląska Liga Kartingowa, a w czwartki ma miejsce Kielecka Liga Kartingowa.

Tekst powstał przy współpracy z torami E1GOKART



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi