KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Leclerc gp japonii f1

Leclerc: Dyskwalifikacja obu samochodów to ból, którego nie potrzebowaliśmy



Ferrari w Grand Prix Japonii chce się odbudować po fatalnie zakończonym weekendzie wyścigowym w Chinach. Co mówi Charles Leclerc przed rywalizacją na Suzuce?

Kierowcy Ferrari dojechali do mety Grand Prix Chin na 5. i 6. miejscu, ale zostali zdyskwalifikowani i to z dwóch różnych powodów. Auto Charlesa Leclercka okazało się za lekkie o 1 kg, a w bolidzie Lewisa Hamiltona doszło do zbyt dużego zużycia deski pod podłogą.

Leclerc podkreśla, że jest pewien, że Ferrari wyciągnie wnioski z dyskwalifikacji w Chinach.

“Kiedykolwiek popełniasz błędy, uczysz się na nich, szczególnie, gdy są tak kosztowne. Oczywiście wszyscy grają na limicie i próbują być najbliżej limitu jak to możliwe, ale dyskwalifikacja obu samochodów to duży ból, którego nie potrzebowaliśmy” – mówi Leclerc.

 

“Koniec końców, to była bardzo trudna pierwsza część sezonu. Pierwsza dwa wyścigi były ciężkie, a tempo nie takie, jakiego się spodziewaliśmy. Strata jeszcze większej liczby punktów niż wynikająca z gorszego tempa bardzo boli. Jestem jednak pewien, że przeanalizowaliśmy wszystko i wyciągniemy z tego wnioski bo marginesy, jakie sobie założyliśmy, nie były wystarczające” – dodaje kierowca.

Mimo to, kierowca jest optymistą na dalszą część sezonu, podkreślając lepsze niż przed rokiem tempo bolidu z Maranello.

“Jeżeli cofniemy się do ubiegłego roku i weźmiemy pod uwagę kilka pierwszych wyścigów, to myślę, że nasza sytuacja jeżeli chodzi o osiągi była gorsza. Spodziewaliśmy się wtedy, że Red Bull zdominuje cały sezon. Ale dzięki zbieraniu punktów na początku sezonu, skończyliśmy walcząc o mistrzostwo do ostatniego sezonu. To zdecydowanie przewyższyło nasze oczekiwania” – mówi Leclerc, cytowany przez racefans.net.

“W tym momencie nie mamy poczucia, że straciliśmy szanse na mistrzostwo. Na pewno jednak nie zmaksymalizowaliśmy tego, co mogliśmy w pierwszych dwóch wyścigach. To frustrujące, ale nie oznacza, że nie będziemy w stanie się odbudować. Jesteśmy świadomi tego, że ten sezon jest jeszcze bardzo, bardzo długi i małymi krokami nadal możemy sięgnąć po niesamowity rezultat” – dodaje Monakijczyk.

Na podstawie: racefans.net
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi