KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Robert Kubica wywiad

Kubica o tym, dlaczego na Suzuce było nudno oraz o Norrisie i jego największym rywalu



Robert Kubica był gościem podcastu Terruzzi Racconta, w którym komentował wydarzenia początku sezonu Formuły 1 oraz Grand Prix Japonii.

Wyścig na Suzuce – delikatnie mówiąc – nie należał do najciekawszych. Czy według Roberta winne są temu rozmiary obecnych bolidów?

“By wyprzedzić w Formule 1 na takim torze jak Suzuka, ktoś musi popełnić błąd. W Japonii degradacja opon była zupełnie inna niż w Chinach, nie było jej zbyt dużo. Dlatego wyprzedzanie jest tu prawie niemożliwe. Wyprzedzanie to bardzo skomplikowana sprawa w Formule 1, zwłaszcza, gdy nie jesteś w stanie podążać za kimś z powodu brudnego powietrza. Ostatnio próbowano coś z tym zrobić, ale osiągi bolidów cały czas się zmieniają” – mówi Kubica.

“Rozmiary bolidów oczywiście nie pomagają, ale przede wszystkim chodzi o długość drogi hamowania. Żeby zwolnić samochód Formuły 1 z 320 km/h do 60 km/h potrzeba być może jakieś 40 metrów. To niedużo. Nie ma miejsca na późniejsze zahamowanie i wejście na wewnętrzną” – dodaje.

 

Grand Prix Japonii wygrał Max Verstappen, który przejechał bezbłędną rundę i zebrał najwyższe oceny mediów. W opinii większości ekspertów i kierowców, osiągi Red Bulla są znacznie gorsze niż McLarena. Robert zapytany, czy w tak technologicznym sporcie jak Formuła 1, kierowca może zrobić tak dużą różnicę, potwierdza.

“Formuła 1 to zdecydowanie sport zespołowy, sport technologiczny, ale rolę odgrywa tu również czynnik ludzki, o którym czasem zapominamy. Kierowca może zmienić układ sezonu swoimi osiągami. Oczywiście w dominującym aucie każdy może wygrać, ale gdy go nie ma, kierowca robi różnicę i to widać teraz po Maxie” – mówi Robert.

“Max nie popełnia błędów i dokonuje rzeczy, które potrafi niewielu, a być może nikt nie potrafi ich zrobić” – dodaje Kubica.

Czy zatem Lando Norrisowi wiele brakuje do Maxa Verstappena?

“Często wyciągamy wnioski na podstawie tego, co widzimy z zewnątrz, widzimy w telewizji. Według mnie trudno ocenić Norrisa. Ostatnio wygłosił kilka opinii, na przykład w Chinach, mówiąc, że McLaren ma najlepszy skład. Jeżeli stawiasz się ponad wszystkimi, to potem musisz to pokazać” – mówi Robert Kubica.

 

“Ale poza okazjonalnymi przejawami prędkości, nie ma tego. Uważam Norrisa za bardzo szybkiego kierowcę, ale na pewnym poziomie prędkość to nie wystarcza, zwłaszcza gdy musisz mierzyć się z takimi kierowcami Jak Max, Lewis czy Charles” – dodaje Polak.

Niektórzy uważają, że Norris jest “zbyt miły” na osiąganie najwyższych celów w Formule 1. Co sądzi o tym Kubica?

“Nie można mówić, że ktoś jest samolubny, zły czy niemiły. Każdy ma swój charakter, każdy wyraża siebie inaczej. I być może na tym cierpi Norris. Może czasem powinien powiedzieć mniej komfortowego” – stwierdza Robert.

Sporo dyskusji wywołała kwestia rywalizacji kierowców McLarena i fakt, że ekipa nie zdecydowała się na zamianę kierowców by dać Oscarowi Piastri szansę powalczenia z Maxem Verstappenem o zwycięstwo. Takie rozwiązanie sugerował w trakcie jazdy Australijski kierowca.

Robert ma ciekawe wyjaśnienie tego, że Norris nie próbował atakować Verstappena, a Piastri jechał tak blisko swojego kolegi z zespołu.

 

“Na takim torze jak Suzuka bardzo trudno jest jechać za kimś bardzo blisko bo bardzo dużo się traci jeżeli chodzi o opony. Być może na Suzuce nie było dużej degradacji opon, ale zapominamy o bardzo ważnym czynniku. W głowie Norrisa jego najgroźniejszym rywalem nie jest Verstappen tylko Piastri” – mówi Kubica.

“Nie będziesz ryzykował wyprzedzania, gdy jest choćby 1% szans, że stracisz pozycję na rzecz największego rywala, który jedzie za tobą. Z drugiej strony Piastri miał niewiele do stracenia i mógł się trzymać blisko Norrisa bo za Oscarem nie było nikogo blisko” – stwierdza Robert.

Z racji ogromu materiału, relacjonowanie Wam tego wywiadu podzielę na części, związane ze sobą tematycznie. Niebawem kolejne fragmenty wypowiedzi Roberta na blogu. Całość możecie zobaczyć poniżej:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi