KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

AF_Corse_FIA_WEC_Imola_Podium

Kubica: Jechaliśmy po pewne drugie miejsce. Nie wiem jak podsumować to, co się stało



W wypowiedziach kierowców AF Corse #83 po 6h Imola WEC widać niedosyt z racji zajęcia miejsca poza podium. Jak komentuje je Robert Kubica?

AF Corse #83 miało wczoraj bardzo dobre tempo i przez większość wyścigu wydawało się, że drugie miejsce jest niemal pewne. Niestety, wyjazd samochodu bezpieczeństwa w fatalnym momencie oraz brak możliwości wyprzedzania na Imoli sprawiły, że skończyło się na “dopiero” czwartym miejscu.

Widać w wypowiedziach ekipy, że starali się robić dobrą minę do złej gry, choć wydarzeń na torze nie dało się przewidzieć.

“Po dobrych kwalifikacjach, byliśmy konkurencyjni w pierwszej partii wyścigu przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa. On przetasował karty. Cała stawka była blisko siebie aż do flagi w szachownicę więc łatwo było zyskać lub stracić miejsca. Przecięliśmy linię mety tuż za podium, ale wygrywając w kategorii aut niefabrycznych. Możemy być z tego zadowoleni, ale na Spa będziemy polować na więcej” – powiedział Giuseppe Petrotta, manager zespołu.

 

Wyścig zaczynał Phil Hanson, który wykonał bardzo dobrą pracę i oddawał auto na 2. miejscu z ośmioma sekundami straty do liderów.

“Myślę, że przejechaliśmy niezły wyścig. Jego egzekucja nie była idealna, były pewne rzeczy, które przegapiliśmy jeżeli chodzi o strategię bo było bardzo trudno przewidzieć wirtualną neutralizację. Myślę, że inni zyskali na tym dużą przewagę nad nami oraz tym, że jechali w czystym powietrzu. Full Course Yellow w ostatniej chwili mogło odwrócić dla nas obraz wyścigu o 180 stopni i mielibyśmy gwarantowane 2. miejsce, ale niestety nie pojawiło się. Chcę jednak powiedzieć, że to był mocny weekend dla wszystkich Ferrari. Pole position, trzy auta cały czas mocne i oczywiście Ferrari #51 wygrywające zasłużenie ten wyścig. To dla nas wiele znaczy i bardzo się z tego cieszę” – mówi Phil Hanson.

Jako drugi samochód przejął Yifei Ye, który jechał tylko godzinę. Jadąc na zużytych oponach, uzyskiwał słabe wyniki.

“Niestety mieliśmy trudny wyścig po dobrym starcie. Pod koniec brakło nam minimalnie do podium. Musimy przeanalizować, co mogliśmy zrobić lepiej. Nadal jednak był to dobry dzień z domowym zwycięstwem #51. Mamy nadzieję, że na Spa będzie lepiej” – powiedział Chińczyk.

 

Ponad 3 godziny jechał Robert Kubica, który jednak nie miał łatwego zadania, jadąc cały czas za innymi autami. Popisał się jednym genialnym wyprzedzaniem na Alpie #36, ale poza tym niestety nie udało się awansować więcej, a inna strategia niż rywali zupełnie się nie opłaciła.

“To był skomplikowany wyścig. Nie wiem, jak podsumować to, co się stało. Muszę jeszcze raz sprawdzić dane. Jechaliśmy po drugie miejsce, ale skończyliśmy na czwartym, tracąc dwa miejsca. Nadal musimy zrozumieć tego powód. Daliśmy z siebie wszystko, chłopaki byli bardzo dobrzy przez cały weekend i dziękuję im za ciężką pracę, szczególnie wczoraj. Mamy dobrą grupę i musimy wszystko optymalizować” – stwierdził Robert Kubica.

Więcej o wyścigu przeczytacie tutaj.

Kolejna runda WEC odbędzie się pomiędzy 9 a 11 maja na torze Spa.

Klasyfikacje WEC po 6h Imola zobaczycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi