KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Preparation Day - Sakhir, Bahrain

Ustalenia zespołów w sprawie silników. Co mówią kierowcy?



W Bahrajnie odbyły się rozmowy zespołów na temat ewentualnej zmiany silnikowej w Formule 1 w przyszłości. Wczoraj byli o to pytani kierowcy.

Kilka tygodni temu pojawiły się informacje, że Formuła 1 może rozważyć przejście na lżejsze i prostsze silniki V10, napędzane ekologicznymi paliwami. Miałoby się to stać albo od 2028 roku – po przedłużeniu obecnej formuły o 2 lata lub w 2029 roku po 3-letnim okresie obowiązywania nowej formuły silnikowej.

Pierwsza opcja nie wchodzi w grę bo nie zgadzają się na to producenci, którzy zainwestowali spore pieniądze w rozwój silników na sezon 2026. Najgłośniej swój sprzeciw wyrażają Mercedes i Audi.

Spotkanie

 

Podczas piątkowego spotkania w Bahrajnie, zespoły rozmawiały o tym, czy i kiedy może dojść do jakichkolwiek zmian. Podczas “70 minut owocnych rozmów” stanowczy sprzeciw na jakiekolwiek propozycje zmian przed sezonem 2030 miały wyrazić Mercedes, Audi oraz Honda. Informuje o tym Auto Motor und Sport.

 

Oznacza to, że od przyszłego roku do F1 wejdą jednostki napędowe, w których połowa mocy będzie pochodziła z silnika elektrycznego. Silnik spalinowy będzie napędzany ekologicznymi paliwami. Nie będzie w nich MGUH.

Co ciekawe, zespoły ustaliły, że po trzech latach obowiązywania nowej formuły, możliwa będzie zmiana proporcji silnika spalinowego do silnika elektrycznego. Przepisy na sezon 2026 mówią o proporcji od 45% do 55% – potem możliwe będzie zmianie proporcji 70% silnika spalinowego do 30% silnika elektrycznego – jeżeli nowa formuła nie będzie spisywała się zgodnie z oczekiwaniami.

Co na to kierowcy?

 

Wśród kierowców zdania są podzielone. Z jednej strony chcieliby prostszych i mniejszych bolidów, a z drugiej niektórzy uważają, że cofanie się w przeszłość nie ma sensu. Zawodnicy w Bahrajnie byli pytani o tę kwestię.

“Nie wspierałbym tak głośno powrotu silników V10, gdyby nie to co zobaczyłem na sezon 2026. Nie podobało mi się to, jak zachowuje się samochód, jak pracuje silnik. Mogę więc powiedzieć, że tak, chciałbym powrotu silników V10 z kilkoma poprawkami raczej wcześniej niż później” – mówi Carlos Sainz, cytowany przez racefans.net.

 

Hiszpan zdaje sobie jednak sprawę, że nie ma możliwości zmiany planów przed sezonem 2026.

“Byłoby nie fair nie dać tym przepisom choć trochę szansy, skoro wszyscy wierzą, że są takie dobre. Ale chyba nikt tak nie uważa – i dlatego tyle rozmów o tym znowu. To trochę dziwne, prawda? Zobaczymy, co się wydarzy, to nie moja decyzja. To polityka. Wielcy szefowie będą decydować” – dodaje kierowca Williamsa.

W podobnym tonie wypowiada się Charles Leclerc.

“Myślę, że V10-tki byłyby super. Z tego co widziałem na przyszły rok, nie wygląda to dla mnie zbyt ekscytująco. Powiedziałbym, że większość kierowców tak myśli. Może niektórzy będą w tym aspekcie wypowiadać się głośniej, inni mniej. Uważam jednak, że V10-tki byłyby znacznie lepszym rozwiązaniem” – mówi Leclerc, cytowany przez racingnews365.com.

“Nie sądzę byśmy mieli dużo do gadania jako kierowcy, ale jest jasne na teraz, że to, co nas czeka nie jest wspaniałe. Nie tylko jeżeli chodzi o ściganie, ale też wszystko inne. Również jeżeli chodzi o bezpieczeństwo” – dodaje Monakijczyk.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi