KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of Japan

Japonia – nuda z kilkoma przebłyskami [Wyniki, skrót, podsumowanie, klasyfikacje]



Liczyliśmy na zdecydowanie więcej jeżeli chodzi o Grand Prix Japonii. Czemu to nie był tak ciekawy wyścig jak mógłby być? Kto w nim błysnął, a kto zawiódł? Zobaczcie najciekawsze dane!

Wyniki

 

Wyniki GP Japonii F1 2025 ostateczne

Najlepsze czasy wyścigu

Trzech kierowców miało bardzo podobny wynik:



Najszybsze okrążenia wyścigu F1 GP Japonii

Maksymalne prędkości

Najwyższą uzyskał dziś Nico Hulkenberg. Na Suzuce bardzo szybko się nie jeździ, a różnice między kierowcami były dość spore.

maksymalne prędkości gp japonii f1 2025

Najlepsze czasy sektorów

najlepsze czasy sektorów gp japonii f1 2025

Strategie

Opony wytrzymywały dziś długie dystanse, a zużycie nie było spore.

opony gp japonii f1 2025

Stratedzy bardzo dużo pracy dziś nie mieli.

opony gp japonii f1 205

Pit-stopy

Rekordów dziś nie było:

pit-stopy GP Japonii F1 2025

Przebieg rywalizacji

 

Niestety, trzeba przyznać, że ten wyścig nie miał zbyt bogatej historii. Nie mieliśmy ani jednej żółtej flagi, nie mówiąc o neutralizacji. Przed rywalizacją szanse na deszcz wynosiły 20%, ale ostatecznie żadne opady nie nadeszły i 19 kierowców pojechało na jeden pit-stop. Dwa razy w boksach był tylko Lance Stroll, który wystartował na miękkich oponach.

Po starcie nie mieliśmy żadnej zmiany w pierwszej dziesiątce i ostatecznie tylko Lewis Hamilton wyprzedził Isacka Hadjara. Z tyłu stawki też nie działo się dużo i manewry wyprzedzania można policzyć na palcach maksymalnie dwóch rąk.

Najciekawszym momentem wyścigu były pit-stopy, zwłaszcza czołówki. Intensywnie było gdy na tym samym okrążeniu zjechali Max Verstappen i Lando Norris. Postój Verstappena się przedłużył i Norris wyjechał obok niego, ale minimalnie z tyłu. Max nie zostawił rywalowi miejsca – bo miał do tego prawo – i Norris musiał przejechać po trawie.

Skrót wyścigu zobaczycie poniżej:



Wypowiedzi z podium

 

W swoje urodziny na podium stanął Oscar Piastri.

“To wynik tego, co działo się wczoraj w kwalifikacjach. Pozycja na torze jest tu najważniejsze. Oczywiście próbowałem się zbliżać, ale ten wyścig wygrywa się w sobotę. Tempo było naprawdę mega, po prostu następnym razem trzeba wtedy zrobić lepszą robotę. Problemy miałem tylko na pośredniej mieszance, dlatego zjechaliśmy wcześniej. Myślę, że jednak strategia była dobra. Czułem, że mam tempo, czułem, że jeżeli będę z przodu, będę w stanie zaatakować Maxa. Ale tak się dzieje, jak kwalifikujesz się z tyłu” – powiedział Australijczyk.

Lando Norris nie był w stanie przeprowadzić ataku na Maxa Verstappena. On również podkreślał znaczenie kwalifikacji.

“Przegrałem wczoraj. Max przejechał dziś czysty wyścig bez błędów, a nasze tempo było bardzo zbliżone. Nie mieliśmy dziś nic wyjątkowego żeby spróbować powalczyć” – powiedział Lando Norris.

Jak skomentował starcie z Maxem Verstappenem na wyjeździe z alei serwisowej?

“Takie jest ściganie, Max był z przodu na wyjeździe, a on jest ostatnim kierowcą, po którym możesz oczekiwać, że zostawi ci miejsce. Ogólnie dobry wyścig dla zespołu, nam zabrakło i teraz musimy ciężko pracować bo chcemy walczyć o coś więcej. Oni dziś zrobili lepszą robotę” – dodał Anglik.

 

Max Verstappen wygrał po raz 64. w karierze i 4 z rzędu na torze Suzuka.

“Było ciężko, cały czas trzeba było bardzo naciskać, zwłaszcza na drugim komplecie opon. Zarządzanie oponami nie było więc łatwe. Start z pole position umożliwił nam wygranie tego wyścigu. Zawsze staramy się maksymalizować nasze osiągi i w ten weekend to się udało. Na ostatnich okrążeniach myślałem sobie, że muszę utrzymać to prowadzenie bo to będzie piękna historia na pożegnanie z Hondą” – powiedział Holender.

Ode mnie

 

Cóż, chciałoby się o tym wyścigu napisać więcej… W pierwszej 10-tce tylko jedna zmiana pozycji, wszyscy kierowcy na mecie no i… wiało nudą. Ale!

Trzeba docenić świetną jazdę Maxa Verstappena. Wyegzekwował ten weekend znakomicie, a Red Bull nadal jest mocny. Po tym wyścigu Holender już tylko punkt za Lando Norrisem…

McLaren, jak słusznie powiedział dziś Norris, nie miał dziś nic specjalnego by pokonać Maxa. Było blisko gdy Red Bull zepsuł pit-stop. Zabrakło ułamków sekundy wtedy. Nie mogę sę jednak oprzeć wrażeniu, że McLaren mógł to wszystko lepiej rozegrać strategicznie. Niestety, chęć dania swoim kierowcom identycznie równych szans zaważyła i Red Bull wykorzystał to z zimną krwią. McLaren musi się jeszcze paru rzeczy nauczyć o walce o zwycięstwa.

Niewidoczni dziś Charles Leclerc i George Russell. Dojechali czym mieli na 4. i 5. miejscu i nie można powiedzieć nic złego o ich wyścigach.



Jednym z bohaterów rywalizacji był Andrea Kimi Antonelli – prowadził przez kilka okrążeń i pobił rekord najmłodszego lidera wyścigu Formuły 1. O 3 dni pokonał w tym aspekcie Maxa Verstappena. Do tego uzyskał najlepszy czas wyścigu i w tym aspekcie też jest rekordzistą jeżeli chodzi o wiek.

Lewis Hamilton miał w ten weekend większe problemy i nie był w stanie przebić się dalej niż przed Hadjara. Dla Francuza to pierwsze punkty w karierze i zasłużył na nie bo jechał świetny wyścig.

Po raz kolejny w punktach w tym sezonie znalazł się Alex Albon, który jest wyraźnym liderem Williamsa. Brawa również dla Bearmana – znów w punktach! Ta sztuka nie udała się np. Yukiemu Tsunodzie.

Z tyłu stawki największe rozczarowania to Ocon czy Hulkenberg.

Jak Wam się podobało GP Japonii?

Vlog

 

Dziś spotykamy się o godz. 20:00 aby omówić sobie ten wyścig. Zapraszam!

 

Klasyfikacje

 

Aby nie rozciągać tego wpisu, pozwólcie, że wstawię tylko klasyfikacje generalne, a pod nimi znajdą się odnośniki do wielu innych ciekawych statystyk.

Klasyfikacja kierowców:

KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes99+1
2Lando NorrisMclaren Mercedes89-1
3Max VerstappenRed Bull Racing 87=
4George RussellMercedes73=
5Charles LeclercFerrari47=
6Andrea Kimi AntonelliMercedes38=
7Lewis HamiltonFerrari31=
8Alex AlbonWilliams Mercedes20=
9Esteban OconHaas14=
10Lance StrollAston Martin Mercedes10=
11Nico HulkenbergSauber6=
12Oliver BearmanHaas6=
13Pierre GaslyAlpine6=
14Yuki TsunodaRed Bull5=
15Isack HadjarVisa CashApp RB5=
16Carlos SainzWilliams Mercedes5=
17Fernando AlonsoAston Martin Mercedes0=
18Liam LawsonVisa CashApp RB0=
19Jack DoohanAlpine0=
20Gabriel BortoletoSauber0=

Klasyfikacja konstruktorów:



Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes188=
2 Mercedes111=
3RedBull Racing RBPT89=
4Ferrari78=
5Williams Mercedes25+1
6Haas Ferrari20-1
7Aston Martin Aramco Mercedes10=
8Visa CashApp RB8=
9Alpine Renault6=
10Kick F1 Team6=

Punkty karne kierowców F1

Wykorzystanie elementów silnika

Pojedynki zespołowe w sezonie 2025



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi