KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Horner z wydrukiem, Verstappen się hamował, Lawson nie wiedział – decyzje sędziów po GP Arabii



Christian Horner w nietypowy sposób próbował udowodnić, że kara dla Maxa Verstappena za start GP Arabii Saudyjskiej. Jakie były inne decyzje sędziów po tym wyścigu?

Verstappen vs Piastri

 

Pierwszą karą, jaką sędziowie wymierzyli podczas GP Arabii Saudyjskiej było 5 sekund kary dla Maxa Verstappena za wyjazd poza tor i zyskanie przewagi. Sędziowie uznali, że kierowca McLarena był już przed zawodnikiem Red Bulla gdy wchodzili w zakręt. Piastri zmieścił się w nitce toru, a Verstappen wyjechał za białe linie.

Dlatego właśnie sędziowie wymierzyli karę Maxowi. Red Bull uważa ją jednak za zbyt surową. Podczas rozmów z dziennikarzami po wyścigu, Christian Horner był zaopatrzony w wydrukowane zdjęcie sprzed pierwszego zakrętu, pokazujące, że Verstappen był przed Piastrim, wchodząc w zakręt.

 

Red Bull nie zdecydował się jednak na złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Jak przekazuje Chris Medland, jeden z szefów zespołów zobaczył zachowanie Hornera i stwierdził: “odpuść, on nie złożyłby się w ten zakręt”.

Sprawy kary nie chciał komentować Max Verstappen.

“Lepiej o tym nie mówić. Wszystko co powiem, może mnie wpędzić w kłopoty” – stwierdził Verstappen. Holender był bardzo zdawkowy w swoich odpowiedziach. Wyjaśnił, że to kwestia social mediów.

“To kwestia social mediów i tego, jak teraz wygląda świat. Wolę nie mówić za wiele bo słowa mogą zostać przekręcone lub zinterpretowane w inny sposób. Lepiej nie mówić zbyt wiele i to staram się realizować. To zasługa świata, w którym żyjemy. Nie można wyrażać swoich opinii ponieważ nie jest to doceniane albo ludzie nie potrafią znieść prawdy” – mówi Verstappen.

 

“W tym kierunku to idzie. Wszyscy są super-wrażliwi o wszystko. Nie można być w żadnym stopniu krytycznym. Zmniejszenie liczby wypowiedzi będzie dla mnie lepszą opcją” – dodaje Max.

Pytany, czy chodzi również o nowe, restrykcyjne przepisy FIA, Holender potwierdza.

“Wiem, że nie mogę tu przeklinać. Ale nie mogę być też krytyczny w jakiejkolwiek formie bo mogę być zagrożony. Lepiej więc niz nie mówić i nie robić sobie kłopotów” – wyjaśnia kierowca Red Bulla.

Lawson bez punktów

 

I to w dwójnasób. Liam ukończył wyścig tuż za pierwszą 10-tką, ale dostał karę 10 sekund za zyskanie przewagi poza torem. Sam kierowca przyznawał, że nie wie za co. Sędziowie jednak wiedzieli, że chodziło o sytuację z Doohanem.

 

Lawson nie dostał za to punktów karnych i może się cieszyć bo w GP Bahrajnu zarobił 3 i byłby bliżej bana za punkty karne.

Bez kary dla Yukiego

 

Sędziowie po wyścigu badali również sytuację Yukiego Tsunody i Pierra Gasly, badając czy Tsunoda nie uderzył Francuza. Yuki przyznawał, że był to według niego incydent wyścigowy i do tej interpretacji przychyli się sędziowie, nie wymierzając kary kierowcy Red Bulla.

Tak wygląda zestawienie punktów karnych w tym sezonie:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Max Verstappen830/06/25 - 2 pkt
Logan Sargeant7
Liam Lawson601/12/25 - 2 pkt1
Nico Hulkenberg430.06.25 - 2 pkt
Jack Doohan422/03/26 - 2 pkt1
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt1
Lando Norris301/12/25 - 3 pkt
Carlos Sainz306/05/25 - 1 pkt
Fernando Alonso230/06/25 - 2 pkt
Lance Stroll201/12/25 - 2 pkt
Oscar Piastri203/11/25 - 2 pkt
Franco Colapinto228/10/25 - 2 pkt
Oliver Bearman203/11/25 - 2 pkt
Alexander Albon
201/12/25 - 2 pkt
Daniel Ricciardo1
George Russell
101/12/25 - 1 pkt
Sergio Perez126/05/25 - 1 pkt
Yuki Tsunoda01

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi