KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
F1 Grand Prix Of Japan

Horner obnaża strategię McLarena. “Próbowali nas oszukać”



Wypowiedzi szefa Red Bulla po Grand Prix Japonii wskazują, że nie było trudno w tym wyścigu ograć strategicznie McLarena.

Max Verstappen wygrał swój 64. wyścig w karierze, jadąc rewelacyjnie w dwóch najważniejszych sesjach.

“To okrążenie Maxa z wczoraj zostanie zapisane w historii Formuły 1. Dziś mieliśmy sprint. Max nie popełnił żadnego błędu, nie dał McLarenom cienia szansy. Oczywiście tu wyprzedza się trudno i trzeba było dużego błędu Maxa lub herkulesowego wysiłku McLarena żeby go pokonać” – mówi Christian Horner.

Red Bull ponownie miał dziś do dyspozycji tylko jednego kierowcę w czołówce i przez to nie miał zbytnich możliwości rozgrywek strategicznych. Hannah Schmitz musiała zatem czekać na to, co zrobi McLaren.

Ekipa z Woking próbowała oszukać Red Bulla, polecając Norrisowi zjazd “by wyprzedzić”. Anglik został jendak na torze.

 

“Próbowali nas oszukać, ale to nie miało żadnego sensu bo wyjechaliby w dużym tłoku” – mówi o tej zagrywce McLarena Christian Horner.

Później sytuacja Red Bulla się wyjaśniła. Jak przyznaje Horner, w pewnym momencie stało się jasne, co planuje McLaren, a wszystko dlatego, że ekipa z Woking nie chciała faworyzować żadnego ze swoich kierowców.

“Kiedy ściągnęli Oscara, stało się jasne, że na następnym okrążeniu zjedzie Lando. Zjechaliśmy więc przed nim” – wyjaśnia Horner.

Pit-stop Verstappena był jednak jednym z najgorszych w tym wyścigu – trwał ponad 3,3 sekundy. Horner wyjaśnił, dlaczego tak było.

“Podczas pit-stopu niestety nie mogliśmy zmienić ustawień przedniego skrzydła przez co drugi stint Maxa stał się trudniejszy. W ten weekend dwóch pierwszych mechaników, którzy są bliźniakami, musiało wrócić do Wielkiej Brytanii bo ich ojciec źle się ma. Musieliśmy korzystać z rezerwowych mechaników i ich pit-stop był nieco wolniejszy. To pozwoliło Lando się zbliżyć, ale nigdy nie był bok w bok z Maxem” – mówi szef Red Bulla.

 

“Chodziło o to żeby być dokładnym na centymetry. Max o tym wiedział i taki był. Był szybki tam, gdzie trzeba czyli w ostatniej szykanie i w zakręcie 11. Nie mogli się do niego zbliżyć” – dodaje Horner.

Na podstawie: F1 TV, Eleven Sports
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi