KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

250410_SFHP_F1_R04_BAHRAIN_CA_R0458318_092c7b44-1fb4-4168-b20c-250a03b5973c

Hamilton chwali poprawki Ferrari, ale Leclerc ma wątpliwości



Wygląda na to, że Ferrari udało się uporać z problemem, który trapił auto Lewisa Hamiltona w pierwszych rundach sezonu 2025. Charles Leclerc obawia się jednak, że to za mało.

Po Grand Prix Japonii Lewis Hamilton skarżył się, że jego bolid jest wolniejszy od auta Charlesa Leclerca za sprawą problemów z podłogą, trwających od początku roku. Lewis mówił, że traci na nich około 0,1 sekundy.

Ferrari przywiozło do Bahrajnu zupełnie nową podłogę by odpowiedzieć na te problemy i wygląda na to, że wyszło dobrze.

“Poprawka zdecydowanie działa więc wielkie, wielkie podziękowania dla wszystkich w fabryce za pracę i przywiezienie tych poprawek – wiem, że to nigdy nie jest łatwe. W tunelu aerodynamicznym dzieje się naprawdę dużo” – mówił po treningach na torze Sakhir Lewis Hamilton.

 

“Dobrze widzieć, że robimy krok naprzód. Próbujemy wycisnąć więcej z naszego pakietu, mam nadzieję, że w nocy i w sobotę dokonamy kolejnych udoskonaleń” – dodaje Anglik.

Jeżeli chodzi o tempo auta, Hamilton czuje, że było ono całkiem dobre. Dane po treningach nie są jednak zbyt optymistyczne dla Ferrari.

“Musimy poskładać okrążenie w całość. Posiadanie samochodu, który jest łatwy w jeździe i stabilny na okrążeniu to nasz cel. Musimy wszystko dopracować bo auto zachowuje się inaczej w wolnych, średnich i szybkich zakrętach. Musimy postawić na tempo wyścigowe, w nim szczególnie musimy być mocni” – stwierdza kierowca Ferrari.

Mniej optymistyczne są wypowiedzi Charlesa Leclerca. Monakijczyk dostrzega dużą stratę swojej ekipy do McLarena.


“Próbuję naciskać w kierunku, który pozwoli mi wydobyć trochę więcej z samochodu, ale szczerze mówiąc potencjał bolidu pozostaje ten sam i po prostu nie jesteśmy wystarczająco szybcy” – mówi Leclerc po treningach.

“Kiedy spojrzymy na McLarena, są po prostu na innej planecie. To irytujące, ale tak już jest. Motywuje mnie to do zmniejszenia straty najszybciej jak to możliwe. Są jednak nieprawdopodobnie szybcy. Sesje treningowe były zdradliwe ponieważ było znacznie cieplej niż podczas testów, a przyczepność jest zupełnie inna. Spróbujemy więc dostosować samochód” – dodaje Charles, potwierdzając jednocześnie, że poprawka podłogi działa tak, jak powinna.

Kwalifikacje do Grand Prix Bahrajnu startują o godz. 18:00, wcześniej, o 14:30, odbędzie się 3. trening. Zapraszam na relację live!

Na podstawie racefans.net
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi