KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Domenicali: F1 brakuje pikanterii technicznej



Szef Formuły 1, Stefano Domenicali tęskni za wojną technologiczną w Formule 1, ale rozumie jednocześnie, że sport musi iść do przodu.

W tym sezonie wiele mówi się o elastyczności przednich i tylnych skrzydeł, które mogą powodować zyski czasowe dla niektórych ekip. Od GP Hiszpanii mają obowiązywać bardziej restrykcyjne testy tylnych skrzydeł, co może spowodować zmiany w układzie sił.

Obecne dywagacje i spory techniczne są jednak niczym, w porównaniu do niegdysiejszych sporów.

“Przeżyłem wiele takich sytuacji: Malezja 99, podwójny dyfuzor, FRIC, mass dampers, F-duct… wszystko to część historii Formuły 1” – mówi Stefano Domenicali.

 

“Praktycznie co niedziele odbywały się gorące debaty techniczne i sportowe. Lata temu było znacznie więcej szarych stref niż w dzisiejszych czasach. Ale jednocześnie ludzie w F1 cały czas wiedzą, jak naciskać wszystko do limitów” – dodaje szef Formuły 1.

Domenicali zauważa, że co prawda przepisy dziś są znacznie bardziej ścisłe, to sportowi przydałoby się trochę nieprzewidywalności technicznej.

“Osobiście czuję, że dzisiejsze kontrowersje są relatywnie małe. Prawdę mówiąc, miło byłoby mieć dziś trochę więcej pikanterii w Formule 1” – dodaje szef F1.

Jednocześnie Domenicali mówi, że potrzebna jest zmiana myślenia u starszych kibiców F1 dotycząca rozwoju technicznego w Formule 1.

“Skupienie się na ekologicznych paliwach jest absolutnie właściwą ścieżką. Ale z drugiej strony zmuszanie zespołów by wydawały ogromne pieniądze na własne skrzynie biegów nie ma już sensu. Zyski osiągów są minimalne. Fani nie widzą w tym nic ekscytującego. Musimy wychwytywać takie kwestie” – mówi Włoch.

Na podstawie: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi