KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Wiktor Dobrzański testy

Dobrzański testował bolid Formuły 3



Kierowca wyścigowy z Krakowa ma za sobą pracowite i udane testy samochodu Tatuus F3 T-318-EC3. Wiktor Dobrzański odbył dwudniowe zajęcia na torze MotorLand Aragon w szybszej maszynie, które są zwiastunem jego przyszłorocznych planów.

Szybka aklimatyzacja w nowym bolidzie

 

18-letni polski kierowca sprawdził się za sterami maszyny znanej nam w serii Eurocup-3, ale i nie tylko. Konstrukcja Tatuus F3 T-318-EC3 oparta jest na tym samym podwoziu, które występuje w formułach regionalnych takich jak np. FRECA (Formula Regional European Championship), FRMEC (Formula Regional Middle East Championship) czy FROC (Formula Regional Oceania Championship). Także mowa o takim samym pojeździe, w którym swoich sił próbowała spora część obecnych kierowców Formuły 1. Wiktor Dobrzański dość szybko przyzwyczaił się do szybszego i bardziej zaawansowanego bolidu niż ten, z którym ma do czynienia w Hiszpańskiej Formule 4.

W porównaniu do doświadczeń z Tatuusa F4 T-421 wiele się zmieniło, ponieważ moc była o około 100 KM większa, a i pakiet aerodynamiczny był bardziej zaawansowany. Do tego znacznie szersze opony, co oznaczało też wzrost poziomu przyczepności i większe prędkości w zakrętach. Oczywiście zwiększeniu uległy też przeciążenia wywierane na kierowcę podczas jazdy. Ze wszystkim krakowianin dość szybko sobie poradził i notował obiecujące czasy okrążeń na torze MotorLand Aragon. Z postępów Dobrzańskiego zadowolona była ekipa GRS, która wielokrotnie sprawdzała utalentowanych kierowców.

 

Nasz rodak w tym samym czasie notował czasy na zbliżonym poziomie do doświadczonego zawodnika, mającego za sobą 2 lata w F4 i jeżdżącego drugi rok w Eurocup-3.

Zwiastun kolejnego kroku w karierze

 

Eurocup-3 to dość nowa seria wyścigowa, która powstała w 2023 roku i prężnie się rozwija. Część kierowców, która brała w niej udział, rywalizuje obecnie w FIA F3. Po zakończeniu startów w Hiszpańskiej Formule 4 wielu zawodników wybiera tę kategorię jako kolejny krok w karierze. Jednocześnie hiszpański czempionat stał się dużą konkurencją dla formuł regionalnych rozgrywanych w Europie, Azji czy w obu Amerykach. Maszyna zmodyfikowana na potrzeby Eurocup-3 jest o 25 kg lżejsza i posiada skrzydła nawiązujące do tych obecnie stosowanych w F1, co wpływa na lepsze właściwości jezdne i lepsze przygotowanie pod kątem bezpośredniego awansu do przedsionków F1 tj. Formuła 3 i Formuła 2.

Dobrzański zadowolony

 

– Bardzo dobrze mi poszło. Byłem zaskoczony osiągami bolidu. W ten sam dzień na MotorLand Aragon testował też doświadczony zawodnik Eurocup-3, na którego tle notowałem konkurencyjne czasy. Jak na pierwsze dwa dni zapoznawania się z nowym bolidem uważam, że to było świetne. Sam samochód dawał dużo frajdy z jazdy dzięki większej mocy i przyczepności. Dlatego nie mogę doczekać się kolejnego testu tej maszyny. Czuję się w niej bardziej komfortowo i pozytywnie nastawiałbym się na ściganie się nią w najbliższej przyszłości – podkreślił Wiktor Dobrzański.

Wiktor Dobrzański ma obecnie przerwę od startów, ale nie od pracy, czego dowodem jest też odbyty test w szybszej konstrukcji z serii Eurocup-3. Do tego wszystkiego dochodzą także przygotowania w F4, bowiem już w tym tygodniu polski kierowca pojawi się na torze Barcelona-Catalunya. Za to już 2-4 maja weźmie udział w drugiej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 na torze Navarra. Nasz rodak poznał ten obiekt nie tak dawno, podczas finału E4 Spanish Winter Championship.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi