KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 - CHINESE GRAND PRIX 2025

AMuS: Ferrari i Red Bull mają problemy z silnikiem na 2026



Są duże obawy, że Mercedes przygotuje na sezon 2026 tak mocny silnik, że zdominuje pierwsze lata obowiązywania nowych reguł.

W przyszłym roku czeka nas rewolucja technologiczna w F1. Bolidy z aktywną aerodynamiką, ale bez DRS-u – do tego mniejsze i lżejsze. Najbardziej jednak na wygląd wyścigów wpłyną nowe zasady dotyczące jednostek napędowych.

Połowa mocy ma pochodzić z silnika elektrycznego, a silniki spalinowe będą napędzane ekologicznymi paliwami. Tak duże zmiany to wielkie wyzwanie dla producentów i już jakiś czas temu Honda i Red Bull przyznawały, że mają problemy przy swoich projektach.

Był nawet pomysł rezygnacji z nowych przepisów, ale nie zgodziły się na to Mercedes, Audi i Honda. Auto Motor und Sport zdradza kolejne szczegóły prac nad nowymi jednostkami.

 

“Ferrari i Red Bull są opóźnione względem harmonogramu prac nad nowymi silnikami na 2026 rok. Plotkuje się, że Mercedes dostarczy najlepszy silnik i powtórzy się sytuacja z 2014 roku, gdy producent z Brixworth dominował w stawce przez wiele lat” – piszą dziennikarze.

W czwartek, podczas posiedzenia Komisji F1, Red Bull i Ferrari wnioskowały o zmianę dystrybucji mocy w jednostce napędowej. Chciały one by silnik elektryczny nie dostarczał około 350 kW jak jest obecnie planowane a 200 kW. Brakujące 150 kW miałby dostarczać silnik spalinowy.

Oficjalne wypowiedzi głoszą, że taka opcja zostanie rozważona przed sezonem 2029 – po trzech latach obowiązywania obecnych przepisów.

Można się jednak spodziewać, że jeżeli nowe silniki będą mocno psuły widowisko, zmiany będą wprowadzane szybciej. Już teraz mówi się, że Formuła 1 ma opracować system stopniowego uwalniania energii elektrycznej po wyjściu z zakrętów by zrównać szanse na równiejszą walkę na torze.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi