KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso nie jest zwolennikiem powrotu V10-tek



Dość zaskakujący głos w dyskusji w Formule 1 na temat powrotu silników V10 do serii. Fernando Alonso mówi, że powrót do nich nie byłby dobrym wyjściem.

W ostatnich tygodniach w Formule 1 odżył temat silników V10. Media spekulowały, że są rozważane opcje powrotu tych jednostek do serii, ale tym razem napędzanych ekologicznymi paliwami. Miałoby się to stać ze względu na koszty i problemy związane z silnikami na sezon 2026.

Kibice bardzo chętnie podchwycili ten pomysł, przypominając sobie dźwięk tych silników oraz ich mniejsze rozmiary i wagę. Ostatnim kierowcą, który rywalizował w Formule 1 z silnikami V10 był… Fernando Alonso. I co ciekawe, nie jest on zwolennikiem pomysłu powrotu V10-tek do F1.

“Oczywiście kocham erę V10 i V8 w Formule 1 i dźwięk tych samochodów, którego nam teraz bardzo brakuje. Jesteśmy jednak teraz w innym świecie. Technologia się rozwinęła, mamy teraz niesamowicie wydajne silniki, które zużywają 1/3 tego paliwa co kiedyś” – mówi Alonso, cytowany przez racefans.net.

 

“Nie możemy cofnąć czasu i odejść od ery hybrydowej. Nie możemy zapominać, jak wydajne są obecne samochody w porównaniu z przeszłością. To wielki pozytyw. To tak, jakby powiedzieć, że możemy teraz jechać bez halo i sprawić, że samochody będą bardziej niebezpieczne bo dzięki temu fani będą mieli więcej adrenaliny. To nie ma sensu” – dodaje Hiszpan.

“Odchodzimy od konkretnych rzeczy. Mamy teraz bardzo dobrą Formułą 1, świetny moment dla sportu. Oczywiście format silnikowy to bardziej decyzja managementu sportu – FOM, FIA i producentów. Ale jako kierowcy chcemy jeździć możliwie najszybszymi autami, niezależnie od silnika” – kończy kierowca Astona Martina.

Zgadzacie się z nim? Zwolennikami silników V10 nie są też szefowie niektórych zespołów o czym przeczytacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi