KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Lewis Hamilton f1 ferrari 2

3 byłych kierowców F1: Hamilton przedwcześnie odejdzie z Ferrari



Według wielu ekspertów, Lewis Hamilton nie pozostanie długo w Ferrari ze względu na obecną formę i brak postępów w stosunku do Charlesa Leclerca.

Choć wszyscy wiedzieli, że Lewisowi Hamiltonowi nie będzie łatwo zaadaptować się do Ferrari i na początku sezonu pokonywać Charlesa Leclerca to jednak wiele osób jest zaskoczonych tak słabą formą siedmiokrotnego mistrza świata.

Hamilton zazwyczaj przegrywa z Charlesem Leclerckiem pojedynki kwalifikacyjne i wyścigowe. Sam Lewis niedawno udzielił wypowiedzi, że aby teraz dogadać się z autem swojej ekipy “potrzebowałby przeszczepu mózgu”.

Według Ralfa Schumachera, jest możliwe, że po tym sezonie Lewis Hamilton zdecyduje się na zakończenie kariery.

“Nie radzi sobie z samochodem. Mówimy dużo o Lando Norrisie, ale w przypadku Lewisa jest jeszcze gorzej. Widać po nim, że jest zrezygnowany. W pewnym momencie kierowca po prostu nie ma już zasobów, jest permanentnie wolniejszy – wtedy traci wszystko. Znam to z mojego własnego doświadczenia – jeżeli to tak wygląda, nie jest już przyjemnością” – mówi Ralf Schumacher, cytowany przez planetf1.com.

 

“W pewnym momencie budzisz się rano i mówisz do siebie: Po co ja to wszystko robię? Nie mam już z tego przyjemności, nie mogę tego dłużej robić. Staję na drodze własnemu zespołowi. Jeżeli to tak wygląda, to jest ryzyko, że Lewis w pewnym momencie powie: Nie chcę tego dłużej robić, chcę żyć swoim życiem. Mam 40 lat, jestem bogaty, nie sprawia mi to już frajdy, z jakiegoś powodu wszystko nie działa jak trzeba” – dodaje Niemiec.

Schumacher zauważa, że Ferrari pokładało ogromne nadzieje w przyjściu Hamiltona, ale w tym momencie jest on za daleko od Charlesa Leclerca.

“Nie sądziłem, że będzie to tak duża różnica. Ale z drugiej strony Chiny pokazały, że jeżeli dogada się z samochodem, który mu pasuje, to jest w stanie osiągać rezultaty, na które liczy” – mówi Ralf.

Podobnego zdania co starszy kolega jest były kierowca Red Bulla, Jaime Alguersuari.

“Mam przeczucie, że Hamilton odejście. Zdaję sobie sprawę, że mogę się narazić, ale mam wrażenie, że jego czasu już minął. Wygrał już wiele, wszystko właściwie i zmienił zespół na zasadzie: Ok, pójdę do Ferrari, zobaczymy, co stanie się w 2026 roku” – mówi Hiszpan dla The After Lap.

 

“Ale Ferrari nie jest dziś zwycięskim zespołem. To ekipa, która wygrywa wyścigi, ale nie tytuły. Nie wygrali od 2008 roku. Mają konkurencyjny samochód, być może mają konkurencyjny zespół, ale nie są mistrzowskim zespołem. A to różnica” – stwierdza Alguersuari.

Obawy o formę Hamiltona ma także inny były kierowca F1. Karun Chandhok.

“Od sprintu w Chinach Leclerc jest kierowcą szybszym. A trend jest według mnie niepokojący. W Australii Lewis był 0,2 sekundy za Charlesem. W Japonii to urosło do trzech setnych. W Bahrajnie było pół sekundy, a w Arabii Saudyjskiej ponad 0,6 sekundy. To idzie w złą stronę” – mówi Chandhok w podcaście Sky Sports.

“W przypadku kierowcy, który liczył na coraz lepsze zaznajamianie się z życiem w Ferrari, różnica powinna się zmniejszać. A tak nie jest” – dodaje Hindus. Według niego z Lewisa Hamiltona zeszło powietrze w ostatnim czasie.

Na podstawie: planetf1.com, f1i.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi