KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

AF_Corse_FIA_WEC_Qatar_Podium

W AF Corse duże zadowolenie



Ekipa AF Corse #83 nie kryła dużego zadowolenia po wywalczeniu 2. miejsca w 1812KM Kataru WEC. Jak komentowali ten sukces kierowcy ekipy i jej szef.

Piątkowa rywalizacja należała do bardzo ciekawych, a losy zwycięstwa rozstrzygały się do ostatnich sekund. Ostatecznie na pierwszych trzech miejscach znalazły się trzy Ferrari 499P.

“Nie było lepszego sposobu na rozpoczęcie sezonu! Drugie miejsce dla nas przy triplecie Ferrari jest nagrodą za ciężką pracę, którą wykonaliśmy podczas przerwy zimowej. To wielka satysfakcja dla całego zespołu, który spisał się dziś fenomenalnie. Każdy z trzech kierowców zaprezentował fantastyczną formę, a dodatkowo wygraliśmy w pucharze zespołów prywatnych. Sezon jest jednak długi i musimy pozostać skupieni i ciężko pracować by być dobrze przygotowanymi do następnych wyścigów” – mówi Gabriele Marazzi, manager zespołu.

Najlepszy czas w ekipie #83 miał debiutant w Ferrari, Phil Hanson.



“To niesamowite, że zaczynamy sezon tripletem Ferrari. Nie dało się prosić o więcej! Po pole position dla numeru 51, musieliśmy walczyć, a na torze działo się sporo – były samochody bezpieczeństwa itd. Mieliśmy jednak wspaniałe tempo i byliśmy w stanie zapewnić sobie 2. miejsce i solidne punkty. Myślę, że to dobry fundament do dalsze wyścigi. Mieliśmy świetny pakiet w ten weekend i wykorzystaliśmy go w pełni. Bardzo dziękuję zespołowi i Ferrari” – mówi Hanson.

Najkrócej w ekipie jechał Yifey Ye, najbardziej doświadczony w hypercarach.

“Za nami fantastyczny dzień w Katarze ze świetnym rezultatem dla zespołu. Startując z 8. miejsca w stawce byliśmy w stanie odrobić miejsca i odgrywać wiodącą rolę w wyścigu, obejmując nawet prowadzenie. Powinniśmy być bardzo usatysfakcjonowani tym rezultatem. Wykonaliśmy najlepszy możliwy start sezonu i możemy z optymizmem spoglądać na Imolę” – zaznacza Yifey Ye.

Zdecydowanie najwięcej w wyścigu jechał Robert Kubica, który przyznawał, że były to męczące godziny.

“Zaczęliśmy całkiem dobrze, ale nie było łatwo zarządzać neutralizacjami podczas wyścigu. Mieliśmy trochę szczęścia z timingiem wyjazdu samochodu bezpieczeństwa ponieważ zmniejszył naszą stratę. Potem objęliśmy prowadzenie i następny samochód bezpieczeństwa okazał się pechowym bo zmniejszył naszą przewagę nad drugim autem” – mówi Robert.

 

“Potem pechowo straciliśmy prowadzenie w ruchu, ale takie są wyścigi. Koniec końców drugie miejsce było maksimum, jakie mogliśmy dziś osiągnąć. Zawsze jednak jest pewien niedosyt gdy finiszujesz tak blisko 1. miejsca. Ogólnie zaliczyliśmy czysty wyścig w porównaniu do naszych rywali i mieliśmy dobre i równe tempo. To dało nam drugie miejsce. To bardzo dobry start sezonu i historyczny dzień dla Ferrari” – dodaje Kubica.

W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert dodał nieco więcej na temat strategii realizowanej przez AF Corse #83.

“W złym momencie zmieniliśmy strategię. Musieliśmy bronić się przed autami gdy Phil był w aucie. Wtedy też popełniliśmy błąd strategiczny, skracając jego stint. To odbiło się na moich trzech stintach bo najgorszą rzeczą jest, gdy jedziesz trzy stinty, konieczność walki na pierwszych trzech okrążeniach gdy opony są zimne. Bardzo łatwo wtedy o graining i nam on się przydarzył. Musiałem jednak to zrobić żeby nie stracić pozycji do dwóch Toyot. To się udało, ale potem opony nie były w najlepszym stanie” – powiedział Robert w rozmowie zamieszczonej tutaj.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi