KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of China - Sprint & Qualifying

Verstappen o stracie Lawsona i tym, czy byłby szybszy w RB



Po latach dyskusji na temat formy Sergio Pereza, wygląda na to, że Liam Lawson nie zamknie tematu obsady drugiego miejsca w RB.

W trzech tegorocznych sesjach kwalifikacyjnych Liam Lawson ani razu nie wyszedł z pierwszego segmentu, zajmując 18, 20. i 20. miejsca. Jego strata do Maxa Verstappena jest bardzo duża i wystawia to cierpliwość władz Red Bulla na dużą próbę.

Helmut Marko i Christian Horner starają się bronić swojego kierowcy, w podobnym tonie wypowiada się Max Verstappen, który robi co może by utrzymać się w czołówce.

“Jeżeli spojrzymy na różnice między dwoma kierowcami w innych zespołach, to są oni bliżej siebie. To pokazuje, że nasz samochód jest ekstremalnie trudny w prowadzeniu. Myślę, że gdyby Liam jechał w Racing Bulls, byłby wyżej. Naprawdę tak sądzę. Ich samochód jest łatwiejszy w wprowadzeniu niż nasz” – mówi Max Verstappen.

 

“Zauważam to, gdy rozmawiam z Liamem. W ubiegłym roku różnica między nim a Yukim nie była tak duża. W przeciwnym razie zespół nie wstawiłby go do Red Bulla. Ja natomiast czuję się pewnie w kwestii momentu, kiedy mogę przycisnąć tym autem bez popełniania błędów. Jesteśmy jednak w tym sezonie zbyt wolni. Czy jesteśmy czwartym zespołem? Tak to wygląda” – mówi Verstappen.

Tak wyglądają różnice między partnerami zespołowymi w dzisiejszych kwalifikacjach (pod uwagę biorę ostatnią sesję, w której kierowcy pojechali razem):
Verstappen – Lawson: 0,750s.
Hadjar – Tsunoda: 0,559s.
Russell – Antonelli: 0,380s.
Albon – Sainz: 0,245s.
Hulkenberg – Bortoleto: 0,220s.
Ocon – Bearman: 0,152s.
Piastri – Norris: 0,152s.
Gasly – Doohan: 0,1s.
Hamilton – Leclerc: 0,094s.
Alonso – Stroll: 0,085s.

Max dopytany o to, czy zająłby wyższą pozycję, gdyby jechał bolidem RB, odparł, że nie da się tego wykluczyć.

Verstappen ustawi swoje auto w drugim rzędzie na starcie jutrzejszego wyścigu. Jakie ma nadzieje przed rywalizacją w Szanghaju?

“Dokonaliśmy pewnych zmian w samochodzie i mam nadzieję, że trochę one nam pomogą. Nie spodziewam się jednak by to była różnica dnia i nocy i będziemy w stanie nadążyć za McLarenem. To będzie trudne. Różnica jest większa niż w ubiegłym roku. Nie jesteśmy w dobrej pozycji. Czy jestem tym zaniepokojony? Tak. Chyba mogę być” – mówi Max.

Na podstawie: gpblog.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi