KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

large-F1 Grand Prix Of Australia (1)

Kontrowersja techniczna przed Chinami: FIA jeszcze ostrzejsza



Tuż po Grand Prix Australii mamy kolejny tydzień wyścigowy – z Grand Prix Chin. A przed nim pojawiły się doniesienia o kolejnych kontrowersjach technicznych.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie od dziś walczy z kreatywnością zespołów dotyczącą zbyt elastycznych elementów aerodynamicznych bolidów. Przed sezonem 2025 wprowadzono bardziej rygorystyczne testy tylnych skrzydeł, a od Grand Prix Hiszpanii będą one bardziej restrykcyjne również w przypadku przednich skrzydeł.

Już po pierwszym wyścigu sezonu pojawiają się jednak doniesienia, że FIA na nagraniach zauważyła zbyt duże prześwity pomiędzy płatami tylnego skrzydła. To zjawisko, nazwane mini-DRS-em, pojawiało się w ubiegłym roku – najmocniej w McLarenie. Tworząca się przy wysokich prędkościach szpara zmniejszała opór aerodynamiczny, kreując niedozwolone osiągi.

 

Jak informuje racingnews365.com, FIA zdecydowała się jeszcze bardziej zmniejszyć dopuszczalny prześwit pomiędzy płatami podczas testów statycznych – i to już na Grand Prix Chin.

Będzie on wynosił nie 2 milimetry jak dotychczas, ale zaledwie 0,5 milimetra, a tolerancja będzie wynosiła 0,25 milimetra. Od Grand Prix Japonii nie będzie żadnej tolerancji otwarcia i nie będzie ono mogło być większe niż 0,5 milimetra. Wszystkie te dane dotyczą oczywiście skrzydła z zamkniętym systemem DRS.

Wnioski o tym, że skrzydła mają za duże prześwity zostały wyciągnięte po treningach przed Grand Prix Australii. Media nie piszą jednak, w którym aucie przede wszystkim występował niedozwolony efekt.

Zespoły mają niewiele czasu na zmiany bowiem rywalizacja w Szanghaju startuje już w piątek rano. Harmonogram GP Chin Formuły 1 znajdziecie tutaj.

Na podstawie: racingnews365.com
fot. Sauber



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi