KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Yuki Tsunoda seat fit for Oracle Red Bull Racing

Tsunoda celuje w podium. “Auto nie jest tak trudne”



Yuki Tsunoda skomentował swój awans do Red Bulla i przyznaje, że ma bardzo ambitne plany związane z jazdą w głównej ekipie.

W czwartek Red Bull ogłosił, że Tsunoda i Liam Lawson zamienią się miejscami, a zgodnie ze słowami Helmuta Marko, Yuki ma być partnerem Maxa Verstappena do końca sezonu 2025.

Tsunoda przyznaje, że zmiana, która się dokonała wydaje mu się “nierealna”, ale mimo to ma bardzo ambitne cele.

“Szczerze mówiąc, nigdy nie spodziewałem się, że będę jeździł w Red Bullu podczas GP Japonii. To finałowy rok współpracy Red Bulla i Hondy więc ściganie się na Suzuce jako kierowca Red Bulla brzmi jak przeznaczenie. Wszystko złożyło się w całość dokładnie w tym momencie bym startował tu w Red Bullu” – mówi Tsunoda w rozmowie z Autosportem.

 

“Oczywiście cieszę się, że dołączam do Red Bulla, ale gdy teraz o tym myślę, wydaje się to tak surrealistyczne. Nie chcę budować zbytnio oczekiwań, ale to Grand Prix Japonii chcę ukończyć na podium. Mówiąc to, jestem jednocześnie świadom, że nie będzie łatwo. Moim priorytetem najpierw będzie zrozumienie samochodu, jak się spisuje w porównaniu z VCARB. Jeżeli będę w stanie jechać w swój naturalny sposób, wówczas przyjdą rezultaty. A to zaprowadzi mnie na podium, co byłoby niesamowite” – dodaje zawodnik.

Yuki przyznaje, że jest świadom presji, jaka towarzyszy przejściu do ekipy i chce jej stawić czoła.

“Kiedy odebrałem telefon, pomyślałem sobie: Wow, to będzie interesujące. Ale dominującym uczuciem jest ekscytacja na czekające mnie wyzwanie. Nie było wiele momentów w moim życiu, w którym musiałbym mierzyć się z tak ekstremalną presją i jednocześnie tak dużą szansą jak ta więc mogę sobie jedynie wyobrazić, że będzie to pełen emocji wyścig” – mówi Yuki.

“Początkowo byłem nawet zbyt zajęty żeby w pełni docenić tę ekscytację. Musiałem od razu wskoczyć do symulatora, zrobić mierzenie fotela i zadbać o wiele rzeczy. Oczywiście awans do Red Bulla to niesamowita szansa, ale przede wszystkim chciałem porozmawiać z moimi inżynierami i ludźmi, którzy mnie wspierali. Mimo wszelkich emocji, czułem się dość spokojny. Oczywiście jako kierowca rezerwowy Red Bulla miałem już w tym roku mierzenie fotela, ale wtedy myślałem sobie: Po co to robię, przecież i tak nie pojadę” – dodaje Japończyk.

 

Red Bull podkreśla, że ich tegoroczne auto jest bardzo trudne w prowadzeniu. Narzekał na to Liam Lawson, ale Tsunoda myśli, że nie będzie tak źle.

“Spędziłem dwa dni w symulatorze. Na podstawie tego doświadczenia nie uważam, że samochód jest aż tak wymagający. Oczywiście odniosłem wrażenie, że przód auta jest bardzo responsywny. Ale nie powiedziałbym, że odniosłem jakieś dziwne wrażenie – przynajmniej w symulatorze” – mówi Yuki.

“Oczywiście zapewne będę chciał ustawić auto inaczej niż Max. Chcę rozwinąć swoje własne ustawienia, zrozumieć je i stopniowo nabierać prędkości” – podkreśla zawodnik.

Pierwszy sprawdzian umiejętności Tsunody już w tym tygodniu. Harmonogram Grand Prix Japonii zobaczycie tutaj.

Na podstawie: autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi