KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Race Day - Melbourne, Australia

Stare nadwozie Sainza? Williams odpowiada na plotki



Jednym z negatywnych zaskoczeń początku sezonu 2025 w Formule 1 jest forma Carlosa Sainza. Czy wynika ona z bolidu, którym dysponuje?

Przyjście Carlosa Sainza z Ferrari do Williamsa było mocno celebrowane przez zespół z Grove. Szef ekipy James Vowles chwalił się, że ma jeden z najmocniejszych składów kierowców w stawce. Wśród kibiców panowało przekonanie, że spisujący się bardzo dobrze w Ferrari Sainz będzie prawdziwą weryfikacją umiejętności Alexa Albona.

Tymczasem po dwóch rundach sezonu 2025, Alex Albon zajmuje 6. miejsce w klasyfikacji kierowców Formuły 1 z dorobkiem 16 punktów, a Sainz jest 14. z jednym punktem i to zdobytym tylko dzięki dyskwalifikacjom trzech kierowców w GP Chin.

Kibice, pamiętając ubiegłoroczne problemy z częściami Williamsa, zaczęli się zastanawiać, czy przypadkiem Hiszpan nie jeździ ubiegłorocznym nadwoziem, do którego przymocowane są nowe elementy aerodynamiczne.

 

Jak informuje dziennikarz Formuły 1, Chris Medland, po części jest to prawda. Williams na sezon 2025 jedynie zmodyfikował swoje nadwozia z 2024 roku, ale stało się tak w przypadku wszystkich 3 monokoków – zarówno tego używane przez Carlosa Sainza, jak i tego dla Alexa Albona oraz nadwozia zapasowego.

“Monokok na sezon 2025 jest zmodyfikowanym z FW46, ale wszystkie są takie same. FW47 jest ewolucją ubiegłorocznego auta, co jest zgodne z naszymi celami na sezon 2026” – informuje Williams, dając do zrozumienia, że ekipa przede wszystkim skupia się na stworzeniu auta na przyszły rok.

Carlos Sainz, który sam jest zdziwiony spadkiem swojej formy, gdyby sobie zażyczył może zmienić nadwozie na to zapasowe i porównać ich osiągi. Nie wydaje się jednak, że w tym upatruje przyczyny swojej słabszej formy.

“Zespół ma wiele obszarów, którym się przyjrzy w przypadku Sainza przed GP Japonii” – pisze Medland.

Mimo takiej strategii, Williams może być zadowolony z początku sezonu 2025. Po dwóch wyścigach ekipa z Grove jest na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów Formuły 1 – przed Ferrari.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi