KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Jan_Przyrowski_Navarra_E4_SWC_2025_3

Przyrowski: Przydałoby się więcej szczęścia



Po wywalczeniu wicemistrzostwa Spanish Winter Championship w kategorii E4, Jan Przyrowski jest optymistą przed sezonem zasadniczym.

Kapitalne tempo i racecraft

 

Już piątkowe sesje treningowe pokazały nam, że Jan Przyrowski dysponuje świetnym tempem. Zawodnik z Rossoszycy dwukrotnie uplasował się na drugim miejscu z minimalną stratą do lidera. W sobotę udało się potwierdzić formę i podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN zdobył 2. pole startowe, co zwiastowało duże emocje w wyścigach.

Pierwsze zawody potoczyły się świetnie. W bardzo trudnych warunkach, na mokrym torze, Polak od samego początku szukał miejsca do ataku na rywala. Okazja nadarzyła się w zakręcie nr 5, gdzie udało się znaleźć sposób na Thomasa Strauvena. Belg później bardziej musiał uważać na rywali z tyłu, a Jan Przyrowski oddalił się nawet na 3,5 sekundy. Tempo było wyborne. Niestety chwilę później z powodu wypadnięcia z toru kilku samochodów, mieliśmy kolejną neutralizację. Po jej zakończeniu to 16-latek znalazł się pod presją kolegi z zespołu Griffin Core by Campos. Było sporo walki koło w koło, ale wtedy mogliśmy przekonać się o świetnym racecrafcie kierowcy z Rossoszycy.

 

Kolejne sesje nie potoczyły się po myśli Jana Przyrowskiego. W sprincie po starcie z 9. pozycji udało się awansować, ale później polski kierowca był pomiędzy dwoma bolidami i nieco stracił przez incydent. Następnie wrócił do walki o 7. miejsce i dowiózł je do mety. Niestety po wyścigu sędziowie przyznali kontrowersyjną karę doliczenia 5 sekund, która zepchnęła go na 13. lokatę i oznaczała utratę 4 punktów. Mimo tej sytuacji wciąż Przyrowski liczył się w walce o tytuł.

Finalnie tytuł wicemistrzowski dla Polaka

 

W niedzielę rano znów padało i wtedy większość ekip pogubiła się w czasówce. Finalnie Polak ruszał z 13. pola, a jego główny rywal z 10. Sam wyścig odbywał się już na suchym torze i stwarzał możliwości do ataku. Jan Przyrowski wykorzystywał każdą okazję i szybko przedarł się do Top 10. Jednakże przez błędy rywali został wyeliminowany ze zmagań i w ten sposób wypadł z walki o duże zdobycze punktowe. Świetna forma przez cały zimowy sezon i zdobycze z dotychczasowych zawodów przyczyniły się jednak do zapewnienia wicemistrzostwa E4 Spanish Winter Championship.

Jan Przyrowski podsumował zimowy sezon

 

Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN czuł zadowolenie z formy podczas E4 Spanish Winter Championship 2025. W porównaniu do sezonu 2024 tempo uległo znaczącej poprawie, a praca wykonana z Camposem przyniosła świetne efekty. Cztery wygrane wyścigi i 118 punktów w 3 rundach. Teraz czas na kolejne wyzwania w Hiszpańskiej Formule 4.

 

“Ogólnie weekend na torze Navarra zaczął się dla mnie najlepiej jak mógł, czyli od wygranej. Potem w sprincie drobny błąd, popełniony przeze mnie, wyeliminował mnie z szans na podium. Natomiast w ostatnich zawodach serii E4 Spanish Winter Championship zostałem po raz kolejny uderzony przez rywala, w wyniku czego przedwcześnie zakończyłem wyścig, w którym mogłem powalczyć o podium i mistrzostwo” – powiedział Jan Przyrowski.

“Na pewno więcej szczęścia przydałoby mi się podczas głównego sezonu w F4 Spanish Championship. Poza tym nic więcej nie potrzeba, bo tempo jest, tak samo jak i racecraft. Teraz skupiam się na przygotowaniach do MotorLand Aragon i kontynuuję ciężką pracę na siłowni i na symulatorze w warsztacie Camposa. Chciałbym podziękować jeszcze Akademii Motorsportu ORLEN oraz wszystkim moim sponsorom za wsparcie, umożliwienie startów i robienia dobrych wyników. Jeszcze raz bardzo dziękuję firmom ORLEN, Geothermal Solutions i Repiński Transport – dodał.

Za niespełna trzy tygodnie, w dniach 28-30 marca, na torze MotorLand Aragon odbędzie się inauguracyjna runda Hiszpańskiej Formuły 4. Jan Przyrowski i zespół Griffin Core by Campos postarają się przenieść świetną formę na główny sezon. Celem jest walka o mistrzostwo, o które Polak będzie rywalizował z najlepszymi kierowcami z całego świata.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi