KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of China

Przewaga jest, ale nie ogromna. Wyniki, podsumowanie o klasyfikacje po GP Chin [Aktualizacja – dyskwalifikacje]



GP Chin Formuły 1 było dość ciekawym widowiskiem, które do końca trzymało nas w niepewności. Zobaczcie jego wyniki oraz klasyfikacje po rywalizacji.

Wyniki

 

wyniki GP Chin F1 2025

Skrót

Poniżej obejrzycie skrót wyścigu:

 

Najlepsze okrążenia wyścigu:

Najlepsze okrążenia wyścigu GP Chin 2025

Maksymalne prędkości:



predkosci gp chin 2025

Wypowiedzi

 

“Mam nadzieje, że włączam się do walki o mistrzostwo. Samochód był mega podczas tego weekendu, mamy dublet, znakomita praca całego zespołu. Mieliśmy dziś niespodziankę jeżeli chodzi o opony bo opony twarde były znacznie lepsze niż się spodziewaliśmy. Nie spodziewałem się, że możemy przejechać na nich tak długo” – powiedział Oscar Piastri po swoim trzecim zwycięstwie w Formule 1.

“Było kilka trudnych momentów. George wyprzedził mnie po pit-stopach, pojawiły się nerwy, ale potem mieliśmy tempo w oponach. Było sporo zarządzania w tym wyścigu. To czy były szansę na walkę o zwycięstwo nie jest teraz ważne. Zasłużył na zwycięstwo. Hamulce dały mi trochę przerażenia pod koniec wyścigu, traciłem po kilka sekund, ale udało się” – dodał Lando Norris.

 

“3. miejsce w tym wyścigu to fantastyczny wynik. Wiedzieliśmy, że McLareny są szybsze. Było kilka kluczowych momentów tego wyścigu. Dość wcześnie wyczułem, że będzie można przejechać ten wyścig na 1 pit-stop. To był chyba jeden z moich najlepszych wyścigów jeżeli chodzi o tempo. Było trochę presji ze strony Charlesa, ale poza tym dość prosty wyścig” – podsumował George Russell.

Ode mnie

 

McLareny wygrywają w Chinach! Co się odwlecze to nie uciecze – powinien być dublet w Australii, jest w Chinach!

I choć zdecydowanie byli najszybsi w Szanghaju, to nie była to jakaś kosmiczna przewaga i widać, że jest szansa na walkę z nimi – o ile będą sprzyjać temu okoliczności.

Swój trzeci wyścig w karierze wygrywa Oscar Piastri, który świetnie ruszył, jechał pewnie i jego zwycięstwo nie było zagrożone. Więcej działo się u Lando, który musiał trochę powalczyć z Russellem, a pod koniec wyścigu miał problem z hamulcami, który niemal przypłacił stratą 2. miejsca.

Trudno nie być pod wrażeniem George Russella. Anglik znów cichym bohaterem rywalizacji. Dziś trzecie miejsce i pewne wykorzystanie wszystkich okazji w wyścigu. Duży plus za wczesne wyczucie opon. Dobra również strategia Mercedesa. I nie mam pojęcia czemu kierowcą dnia kibice wybrali dziś Andreę Kimiego Antonellego. Pomylili go z Bearmanem?



Max Verstappen przed oboma Ferrari, a tempo Red Bulla było dziś fatalne – znów brawa dla Holendra.

Ferrari zamieniło swoich kierowców, ale ostatecznie nie dało im to wiele w kontekście walki z innymi zawodnikami. Trzeba jednak przyznać, że znacznie szybszy był dziś Leclerc, który dodatkowo jechał ze sporymi uszkodzeniami przedniego skrzydła po kontakcie… z Hamiltonem.

Największe show dały dziś Haasy. Ocon 7, Bearman 10. Ten pierwszy z genialnym tempem i dobrą strategią, ten drugi wyprzedzał jak szalony i rywale mogli tylko usłyszeć “ciao”.

W punktach również Albon, który bardzo dobrze zarządzał oponami i pozycją w wyścigu. Nie można tego powiedzieć o Sainzu – notuje przeciętny start w nowej ekipie.

Największymi przegranymi wyścigu chyba zespół RB, który zawalił strategię, a do tego ich auto samo się rozpadało. Bez punktów Alpine oraz Astony. Alonso nie ukończył w tym roku jeszcze żadnego wyścigu.

 

Lawson 16, totalnie bez tempa, podobnie jak Saubery.

Jak Wam się podobało GP Chin?

Vlog

 

Zapraszam na podsumowanie tego wyścigu na godz. 11:00:

Klasyfikacje

 

Klasyfikacja kierowców:



KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes99+1
2Lando NorrisMclaren Mercedes89-1
3Max VerstappenRed Bull Racing 87=
4George RussellMercedes73=
5Charles LeclercFerrari47=
6Andrea Kimi AntonelliMercedes38=
7Lewis HamiltonFerrari31=
8Alex AlbonWilliams Mercedes20=
9Esteban OconHaas14=
10Lance StrollAston Martin Mercedes10=
11Nico HulkenbergSauber6=
12Oliver BearmanHaas6=
13Pierre GaslyAlpine6=
14Yuki TsunodaRed Bull5=
15Isack HadjarVisa CashApp RB5=
16Carlos SainzWilliams Mercedes5=
17Fernando AlonsoAston Martin Mercedes0=
18Liam LawsonVisa CashApp RB0=
19Jack DoohanAlpine0=
20Gabriel BortoletoSauber0=

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes188=
2 Mercedes111=
3RedBull Racing RBPT89=
4Ferrari78=
5Williams Mercedes25+1
6Haas Ferrari20-1
7Aston Martin Aramco Mercedes10=
8Visa CashApp RB8=
9Alpine Renault6=
10Kick F1 Team6=

Aktualizacja

 

Kierowcy Ferrari oraz Pierre Gasly zostali zdyskwalifikowani z GP Chin. Więcej o tym tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi