KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Aleksander Ruta zdjęcie

Polacy podsumowują rundę na Aragon



Aleksander Ruta i Kornelia Olkucka podsumowali swoje starty na torze Aragon w przedostatniej rundzie Formula Winter Series.

Ruta z punktem

 

W międzynarodowej stawce 29 zawodników i zawodniczek z całego świata, Aleksander Ruta – debiutant z Warszawy wywalczył w kwalifikacjach odpowiednio 14., 13. i 18. miejsce, co było jego najlepszym rezultatem w tym sezonie.

W pierwszym z trzech wyścigów Ruta, mimo trudnych warunków, zyskał aż cztery pozycje, awansując na dziesiątą lokatę i sięgając po swój pierwszy punkt w Formule 4. Był także czwarty wśród debiutantów.

Niedziela okazała się prawdziwą pogodową ruletką z uwagi na przelotne opady deszczu i zmienne warunki na torze Motorland Aragon. Dwa ostatnie wyścigi weekendu 16-latek kończył odpowiednio na 22. i 15. miejscu, choć w ostatnim z nich musiał zjechać do alei serwisowej na zmianę opon.

 

„To był szalony weekend, nie tylko z uwagi na zmienną i kapryśną pogodę. Po dobrych treningach mieliśmy trochę przygód w obu czasówkach i choć zakwalifikowałem się do wyścigów w połowie stawki, ewidentnie mieliśmy potencjał na więcej. W pierwszym wyścigu byłem jednak w stanie przebić się do czołowej dziesiątki i sięgnąć po pierwszy punkt, z czego bardzo się cieszę. Dwa kolejne wyścigi były bardzo trudne, szczególnie trzeci, podczas którego tor przesychał i dobór opon był prawdziwą loterią. W Aragonii zebraliśmy jednak bardzo dużo cennego doświadczenia, które na pewno jeszcze przyda mi się w tym sezonie” – mówi Aleksander Ruta.

Olkucka: Weekend nauki

 

Odbywające się w sobotni poranek kwalifikacje nie do końca przebiegły po myśli Kornelii Olkuckiej – obie sesje kwalifikacyjne ukończyła na 29. miejscu. Nie przeszkodziło jej to jednak, pomimo trudności, jakie sprawiał sprzęt, przedostać się w pierwszym wyścigu na 21. pozycję. Awans o osiem miejsc i unikanie błędów oraz korzystanie z pomyłek rywali dodały pochodzącej z Chotomowa kierowczyni wiatru w żagle i wiele wskazywało na to, że niedzielna rywalizacja również potoczy się po myśli Polki.

Niestety, następnego dnia swoje trzy grosze do zmagań na torze postanowiła dorzucić pogoda. Deszczowe wyścigi na torze MotorLand Aragon nie pozwoliły zawodniczce Maffi Racing pokazać swoich możliwości ani wydobyć pełnego potencjału z Tatuusa. W efekcie drugi wyścig weekendu Kornelia ukończyła na 28. pozycji, a w trzecim zajęła 29. miejsce. Jak sama jednak przyznaje – to był trudny weekend, ale obfitujący w bardzo dużo nauki, co dobrze rokuje na przyszłość.

 

„Weekend w Aragonie już za mną. To była wymagająca runda – zarówno pod względem warunków (niedziela w deszczu), jak i samego samochodu. Niestety, problemy techniczne kosztowały mnie cenny czas na torze. W tym sporcie kluczowe jest pokonanie jak największej liczby kilometrów, więc brak tych okrążeń wpłynął na końcowe wyniki. Mimo to jestem zadowolona z tego weekendu – wiele się nauczyłam, szczególnie dzięki wsparciu Lény Bühler, wicemistrzyni F1 Academy z 2023 roku. Praca z nią była niesamowitym doświadczeniem, a jej wskazówki pozwoliły mi spojrzeć na wiele rzeczy z nowej perspektywy. Dziękuję, Lena! Dziękuję również całemu zespołowi Maffi Racing – szefom, inżynierowi Aleksowi i ekipie mechaników – przyznaje Kornelia Olkucka.

Ostatnia runda Formula Winter Series odbędzie się w najbliższy weekend w Barcelonie.

Na podstawie informacji prasowych



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi