KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Leclerc Hamilton zalamani

Oficjalnie: Trzech kierowców zdyskwalifikowanych z GP Chin! Oficjalne wyniki i klasyfikacje



Charles Leclerc, Lewis Hamilton oraz Pierre Gasly zostali zdyskwalifikowani z Grand Prix Chin. Sędziowie potwierdzili swoje decyzje.

Gdy ekipy zaczęły już pakować swój sprzęt, a kierowcy udzielili wywiadów po zakończeniu rywalizacji w GP Chin, nadeszły sensacyjne wieści z badania technicznego bolidów. Trzech kierowców stanęło przed wizją dyskwalifikacji z wyników.

W przypadku aut Charlesa Leclerca i Pierra Gasly, sędziowie wykryli brak minimalnej wagi bolidów. W obu przypadkach do spełniania regulaminowych wymogów brakowało kilograma. A to oznaczało, że nie może być innej decyzji niż dyskwalifikacja obu aut.

 

Inny był powód dyskwalifikacji Lewisa Hamiltona. Deska biegnąca wzdłuż jego auta nie była po wyścigu wystarczająco gruba – zamiast 9 milimetrów miała 8,5 mm z jednej strony i 8,6 mm z drugiej. To również oznaczało konieczność wykluczenia auta numer 44 z wyników.

decyzja Hamilton

W związku z tymi decyzjami nastąpiły oczywiście bardzo duże zmiany w wynikach. Na rewelacyjne 5 miejsce przesunął się Esteban Ocon, a jego kolega z zespołu, Oliver Bearman zajął 8. miejsce. To bardzo solidna zdobycz punktowa Haasa.



Większe punkty zdobyli Andrea Kimi Antonelli oraz Alex Albon. Do punktowanej 10-tki awansowali też Lance Stroll i Carlos Sainz.

Oto ostateczne wyniki GP Chin:

wyniki gp chin 2025 f1

W klasyfikacji generalnej kierowców po dwóch wyścigach bardzo zaskakują przede wszystkim pozycje Alexa Albona i Lance Strolla.

 

KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes99+1
2Lando NorrisMclaren Mercedes89-1
3Max VerstappenRed Bull Racing 87=
4George RussellMercedes73=
5Charles LeclercFerrari47=
6Andrea Kimi AntonelliMercedes38=
7Lewis HamiltonFerrari31=
8Alex AlbonWilliams Mercedes20=
9Esteban OconHaas14=
10Lance StrollAston Martin Mercedes10=
11Nico HulkenbergSauber6=
12Oliver BearmanHaas6=
13Pierre GaslyAlpine6=
14Yuki TsunodaRed Bull5=
15Isack HadjarVisa CashApp RB5=
16Carlos SainzWilliams Mercedes5=
17Fernando AlonsoAston Martin Mercedes0=
18Liam LawsonVisa CashApp RB0=
19Jack DoohanAlpine0=
20Gabriel BortoletoSauber0=

Wśród konstruktorów Williams jest przed Ferrari, ogrom punktów ma Haas.

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes188=
2 Mercedes111=
3RedBull Racing RBPT89=
4Ferrari78=
5Williams Mercedes25+1
6Haas Ferrari20-1
7Aston Martin Aramco Mercedes10=
8Visa CashApp RB8=
9Alpine Renault6=
10Kick F1 Team6=

Miks emocji

 

Jeszcze przed wieściami o dyskwalifikacjach, kierowcy Ferrari podsumowali rywalizację w Chinach, zwracając uwagę na pozytywy i negatywy.



“Jest trochę frustracji po tym wyścigu bo według mnie tempo było naprawdę dobre. Z drugiej strony nie mogliśmy wykorzystać w pełni potencjału samochodu za sprawą uszkodzeń, które mieliśmy. Bardzo szkoda, że to stało się z Lewisem, nie czułem, że którykolwiek z nas zrobił w tej sytuacji coś źle. To kosztowało nas trochę czasu, ale tempo było bardzo dobre. Brakuje nam jeszcze tempa kwalifikacyjnego” – powiedział Leclerc po wyścigu.

“Zarządzanie kierowcami nie jest łatwe, potrafię się postawić w pozycji Lewisa. Wszyscy wiedzieli, że mam uszkodzone przednie skrzydło, że jest to spora strata docisku. Nie dało się jej zrekompensować. Po dwóch wyścigach nie widzę tego wszystkiego pozytywnie. Nasza strata do McLarena jest duża, zwłaszcza w kwalifikacjach. Lewisowi udało się dobrze pojechać auto w piątek, ale nasze miejsce odzwierciedlają miejsca, jakie zajęliśmy we właściwych kwalifikacjach. Tempo wyścigowe mamy podobne jak McLaren, nie nie da rady walczyć z nimi, jeżeli startujemy 3-4 pozycje z tyłu” – dodał Monakijczyk.

W gorszym humorze był Lewis Hamilton.

 

“Czuję się OK. Nie byłem w stanie wywalczyć wyniku, na jaki liczyłem. Potrzebowałem dobrego startu i to się udało. Potem nie byliśmy jednak szybcy. Jeżeli chodzi o balans to po Sprincie zrobiliśmy pewne zmiany w aucie i zaczęło się ono fatalnie zachowywać. Wiele się nauczyliśmy podczas tego weekendu i to pozytywne. Oczywiście tracimy do McLarena i Mercedesa… i Verstappena, ale ciśniemy dalej” – powiedział Anglik.

Fred Vasseur zwracał uwagę na różne oblicza Ferrari w ten weekend.

“Pozytywami po tym weekendzie są wczorajsze zwycięstwo Lewisa oraz dzisiejsze tempo Charlesa. Biorąc pod uwagę uszkodzenia, jakie miał w aucie, jego tempo było mega. Charles miał oczywiście pod koniec problemy bo trudniej było mu z tymi uszkodzeniami zarządzać oponami. Ale mimo to byliśmy tylko kilka sekund za McLarenami. Lewisowi było trudniej zarządzać oponami w wyścigu i musimy zrozumieć czemu tak było bo wczoraj w Sprincie było niesamowicie dobrze. W Japonii możemy zobaczyć inny obraz rywalizacji. To Lewis zaproponował zamianę pozycji” – powiedział Fred Vasseur w rozmowie z Eleven Sports.

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi