KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

2025 Chinese Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Mercedes i Audi mówią nie V10-tkom



Wygląda na to, że będzie bardzo trudno przekonać dostawców jednostek napędowych do Formuły 1 do przejścia na silniki V10.

Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia, że trwają dyskusje nad powrotem do Formuły 1 silników V10 – tym razem jednak napędzanych ekologicznym paliwem. Są to jednostki tańsze, lżejsze i mniejsze.

Pogłoski te mają związek z problemami, jakie zgłaszają producenci, dotyczącymi prac nad jednostkami, które mają zadebiutować w sezonie 2026.

Jak informowało Auto Motor und Sport, rozważane były 2 opcje – przedłużenia obecnych regulacji silnikowych o 2 lata i wejście od sezonu 2028 z silnikami V10 albo podtrzymanie rewolucji silnikowej, ale jedynie na 3 lata i przejście od sezonu 2029 na silniki V10. Wygląda na to, że realna jest tylko ta druga opcja.

Audi przeciwne

 

Jednym z powodów przejścia Formuły 1 na silniki V10 była chęć dołączenia do serii nowych producentów. Koncern Volkswagena uzależniał wejście od zmiany przepisów, w tym usunięcia z silników systemu MGUH.

 

“Nadchodzące zmiany przepisów, łącznie z nowymi regulacjami dotyczącymi hybrydowych silników, które mają wejść w 2026 roku, były kluczowym czynnikiem w decyzji Audi o dołączeniu do Formuły 1. Te przepisy odzwierciedlają to samo technologiczne zaawansowanie, które napędza innowacje w autach drogowych Audi” – czytamy w oświadczeniu koncernu, który tym samym daje znać, że jest przeciwny jakimkolwiek zmianom.

Wolff straszy

 

Jeszcze dalej idzie Toto Wolff, szef Mercedesa. Niemiecki producent ma być dostawcą nowych jednostek napędowych do aż 4 zespołów – Mercedesa, McLarena, Williamsa i Alpine.

Co mówi on na temat ewentualnych zmian w dotychczasowych planach?

“To niemożliwe. Choćby za sprawą faktu, że nie mamy już sprzętu. Nie mamy dynamometrów, nie mamy baterii. Nic z tego nie istnieje. Być może udałoby nam się zrobić silnik tylko dla siebie jako zespołu fabrycznego, ale dla pozostałych to zwyczajnie niemożliwe” – mówi Toto Wolff, cytowany przez the-race.com

“Jako producenci silników musimy mieć wiele czasu na przygotowania, trzeba to brać pod uwagę. Są rzeczy, których nie przeskoczymy” – dodaje Austriak.

Na podstawie: the-race.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi