KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Las Vegas - Previews

Marko o zamianie kierowców, czasie, jaki dostanie Tsunoda i reakcji Verstappena



Dlaczego Liam Lawson tak szybko pożegnał się z Red Bullem? Co teraz zamierza ekipa z Milton Keynes w sprawie swoich kierowców? Co o tym wszystkim sądzi Max Verstappen?

Spływają pierwsze komentarze z Red Bulla po czwartkowej decyzji o zamianie miejsc między Yukim Tsunodą a Liamem Lawsonem.

Lawson nostalgicznie

 

“Bycie kierowcą Red Bulla było moim marzeniem od dziecka. To coś, na co pracowałem całe moje życie. Jestem wdzięczny za wszystko, co doprowadziło mnie do tego punktu. Wszystkim, którzy stali za mną dziękuję za wsparcie. Znaczy ono dla mnie wszystko. Dziękuję VisaCash App RB za ciepłe powitanie. Jestem podekscytowany i gotowy na pracę w jednym moich ulubionych miejsc” – napisał Lawson w social mediach, komentując zamianę.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Liam Lawson (@liamlawson30)

Marko wyjaśnia

 

Dzień po ogłoszeniu pierwszych wypowiedzi udzielił Helmut Marko – doradca ekipy, opiekujący się jej programem juniorskim.

“Miał pecha. Podczas testów stracił wiele czasu za kółkiem z powodu awarii. Podczas trzeciego treningu w Australii też po wypadku. Zaczęły się problemy, presja rosła. Jego osiągi były niestety niewystarczające, a za tym poszła pewność siebie. Stracił ją i nie był w stanie pokazać swojego prawdziwego potencjału” – wyjaśnia Helmut Marko w rozmowie z BBC.



Dlaczego nie wstrzymano się z decyzją o jego zwolnieniu do GP Japonii, które Lawson zna?

“Baliśmy się, że jego pewność siebie jest tak uszkodzona, że nie byłby w stanie osiągnąć swoich normalnych osiągów. A musimy mieć dwóch kierowców do klasyfikacji konstruktorów oraz by zwiększać opcje strategiczne Maxa jako kierowcy numer jeden” – mówi Marko.

“To nie była łatwa decyzja. Nie został wyrzucony z Formuły 1, a Racing Bulls dadzą mu szansę na odbudowanie się i jego kariera zacznie się na nowo. To będzie z korzyścią dla niego. Trafia do auta, które jest w stanie być w pierwszej dziesiątce w kwalifikacjach i wyścigu. Z Pierrem Gasly i Alexem Albonem stało się to samo i odbudowali się. Dodatkowo RB21 jest autem, które nie jest najszybsze, a jednocześnie bardzo trudne do jazdy” – dodaje.

Lawsona zastąpi Yuki Tsunoda. Co ciekawe, jeszcze kilka miesięcy temu Austriak deklarował, że Tsunoda jest zbyt niestabilnym kierowcą, który nie panuje nad emocjami i nie wytrzyma presji jazdy u boku Maxa Verstappena. Co się zmieniło?

“Tsunoda wykonał duży krok. To dziwne po czterech latach, teraz w piątym sezonie, ma znacznie silniejszą osobowość, znacznie większą pewność siebie. Przejechał dwa bardzo dobre wyścigi, ale strategia Racing Bulls mu nie pomogła. W jego przypadku doświadczenie w trudnym samochodzie pomoże. Takie jest nasze zdanie” – wyjaśnia Marko.

 

Co ważne, Marko deklaruje, że Tsunoda pojedzie w Red Bullu do końca sezonu 2025.

“Chcemy dać mu czas na udowodnienie swojej wartości do końca sezonu ponieważ wierzymy, że jest w stanie zrobić robotę” – mówi Marko.

Doradca Red Bulla przyznaje, że z zachowania wobec Lawsona nie jest zadowolony Max Verstappen.

“Wiemy, że nie spodobało mu się to, ale potrzebujemy dwóch samochodów z przodu. Nie tylko w kontekście klasyfikacji konstruktorów, ale również żeby pomóc Maxowi zdobyć piąty tytuł. Możemy osiągnąć strategicznie więcej w wyścigach, możemy wykorzystać doświadczenie Yukiego. To się liczy, to da przewagę zespołowi i Maxowi” – stwierdza Marko w rozmowie z de Telegraaf.

Na podstawie: bbc.co.uk, de Telegraaf
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi