KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

“Kierowca klasy C” – Brutalna ocena debiutantów przez Marko



Nie miał litości dla niektórych kierowców Helmut Marko, proszony o ocenę debiutantów w sezonie 2025.

To będzie wyjątkowy rok w Formule 1 pod względem liczby debiutantów. W zależności od tego jak policzymy Liama Lawsona, będzie ich 5 albo 6. Wobec niektórych oczekiwania są ogromne – jak w przypadku Andrei Kimiego Antonellego. W przypadku innych sukcesem będzie, gdy przejadą cały sezon.

O ocenę poszczególnych kierowców poproszony został przez Servus TV Helmut Marko, doradca Red Bulla. Wysoko ceni on oczywiście “swojego” kierowcę, a zatem Isacka Hadjara, który zadebiutuje u boku Yukiego Tsunody w RB.

“Przegrał mistrzostwo tylko o cztery czy pięć punktów. Nasza analiza danych wskazuje, że tylko poprzez awarie stracił około 80 punktów. Jest bardzo szybki. Powiedziałbym, że jeżeli nadal będzie się rozwijał i nauczy się kontrolować emocje, będzie kierowcą klasy A” – mówi Marko o Hadjarze.

W “klasie A” Marko stawia też dwóch innych zawodników.

 

“To z pewnością elitarny kierowca, ale jest pod niesamowitą presją. Jego osiągi są niesamowite. Przejechał już około 10 tys. kilometrów testowych bolidami F1, ale też trzeba zauważyć, że miał dwa poważne wypadki. Z pewnością czuć na nim presję, a Toto Wolff chce powtórzyć historię z Verstappenem w Mercedesie. Pójście jednak od razu do czołowego zespołu będzie wyzwaniem dla niego. Ale jeżeli chodzi o potencjał to z pewnością jest topowym kierowcą” – mówi Marko o Andrei Kimim Antonellim.

“Jest bardzo dobrym kierowcą, choć miał sporo wypadków w Formule 2 czy Formule 3 ponieważ podejmuje duże ryzyko. Jeździ na limicie. Może nie będzie tak szybki jak Antonelli, ale z pewnością się wyróżnia” – dodaje Austriak na temat Olivera Bearmana.

Absolutnym debiutantem w stawce w sezonie 2025 będzie Gabriel Bortoleto, który nie ma na koncie nawet piątkowego treningu.

“Powiedziałby, że to kierowca klasy B. Jest bardzo inteligentnym zawodnikiem, wygrał mistrzostwo Formuły 3, ale tylko z jednym zwycięstwem i głównie dlatego, że unikał problemów. W Formule 2 wygrał dwa razy. To kierowca, który bezpiecznie dowozi auto do mety. Ma dobre pojęcie o strategii wyścigowej i zarządzaniu oponami, ale nie widzę w nim czystej szybkości” – mówi Marko.

 

Najgorszą opinię doradca Red Bulla ma o Jacku Doohanie.

“To kierowca klasy C. Nie sądzę, że dotrwa do końca sezonu” – mówi Marko, a warto wspomnieć, że Doohan był przez cztery sezony kierowcą Red Bull Junior Team między 2017 a 2021 rokiem.

Zgodzicie się z opiniami Helmuta Marko? Dajcie znać w komentarzach!

Na podstawie: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi