KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Jaki samochód elektryczny kupić: porady i ranking najlepszych modeli

Samochody elektryczne z każdym rokiem stają się coraz popularniejsze w Polsce i Europie Wschodniej. Wybór takiego samochodu to nie tylko wkład w ochronę środowiska, ale również możliwość oszczędzania na paliwie i serwisowaniu. W tym artykule rozważymy, jaki samochód elektryczny kupić, opowiemy o najbardziej niezawodnych modelach, ocenimy rzeczywisty koszt utrzymania, ostrzegamy przed najbardziej problematycznymi autami i doradzimy, gdzie można przeprowadzić naprawę i regenerację samochodów elektrycznych.

Jak wybrać samochód elektryczny

Wybór zależy od wielu czynników, przede wszystkim od priorytetów właściciela. Należy również wziąć pod uwagę przyszłe warunki eksploatacji i infrastrukturę – ponieważ mowa jest o samochodzie elektrycznym. Zwykle kluczowym kryterium wyboru “zielonego” auta staje się jego zasięg, czyli odległość, jaką samochód elektryczny jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu baterii. Im większy zasięg, tym wygodniejsze będzie korzystanie z takiego samochodu.

Jednak zasięg to nie jedyny parametr, który warto uwzględnić przy wyborze samochodu elektrycznego. Nie mniej ważny jest czas potrzebny do naładowania baterii. Obecnie wielu producentów oferuje własne ładowarki, które pozwalają znacznie skrócić ten czas. Na przykład na firmowej stacji ładowania Tesla Supercharger można całkowicie naładować baterię w zaledwie 75 minut.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest typ portu ładowania. Od niego zależy możliwość ładowania samochodu elektrycznego na stacjach. No i wreszcie, nie ostatnim czynnikiem będzie portfel kupującego. Na jego podstawie podejmowana jest decyzja, jaki samochód elektryczny kupić – nowy czy używany. Jeśli twój budżet jest ograniczony, używany samochód elektryczny to świetny sposób na odczucie zalet transportu elektrycznego bez dużych wydatków. Na europejskim rynku jest wiele używanych modeli o dobrych parametrach technicznych.

Używane samochody elektryczne mają kilka istotnych zalet:

  • Przystępna cena. Na przykład, Nissan Leaf pierwszej generacji w dobrym stanie można znaleźć już od 20 000 złotych.
  • Szeroki wybór. Na rynku jest mnóstwo sprawdzonych czasem modeli – od miejskich aut po mocniejsze warianty.
  • Mniejsza utrata wartości. Używane auta już przeszły etap szybkiej amortyzacji, więc odsprzedać je korzystniej.

Jednak mają one również wady. Główne ryzyko to stan baterii. Przed zakupem koniecznie warto sprawdzić jej pozostałą pojemność, poznać historię auta i przeprowadzić diagnostykę w specjalistycznym warsztacie – na przykład w firmie STS w Warszawie. Jej specjaliści mają wieloletnie doświadczenie w obsłudze i naprawie wszystkich rodzajów pojazdów elektrycznych.

TOP najbardziej niezawodnych samochodów elektrycznych w Polsce i Europie Wschodniej

Gdy mowa o niezawodności, warto zwrócić uwagę na sprawdzone modele z dobrymi opiniami. Oto najlepsze samochody elektryczne, które cieszą się popularnością w Polsce i Europie Wschodniej:

Tesla Model 3

To jeden z liderów rynku. Doskonały zasięg, nowoczesne technologie i wysoki poziom bezpieczeństwa czynią Tesla Model 3 idealnym wyborem dla miasta i dalekich podróży.

Nissan Leaf

Leaf to pionier wśród samochodów elektrycznych, który udowodnił swoją niezawodność i praktyczność. Niskie koszty obsługi i prosty design sprawiają, że jest popularnym wyborem do codziennych przejazdów.

Hyundai Kona Electric

Ten kompaktowy crossover, jak i jego “bliźniak” KIA Niro EV, ma jeden z największych zasięgów w swojej klasie, a także wysoką jakość montażu i dobre parametry bezpieczeństwa.

BMW i3

BMW i3 wyróżnia się stylowym designem i doskonałą dynamiką. Świetnie nadaje się do miasta, a jego kompaktowe wymiary ułatwiają parkowanie.

Renault Zoe

Jedna z najbardziej przystępnych opcji na rynku, oferująca przyzwoity zasięg i przyjemny poziom komfortu.

Ranking najbardziej problematycznych modeli

Jak każdy typ auta, samochody elektryczne mają swoje słabe punkty. Niektóre modele zyskały opinię mniej niezawodnych ze względu na wady techniczne lub kosztowne naprawy.

Chevrolet Bolt EV

Ten model miał poważne problemy z akumulatorami, co prowadziło do ryzyka pożaru. Chociaż problem częściowo rozwiązano, reputacja pozostała nadszarpnięta.

Tesla Model S (wczesne wersje)

We wczesnych wydaniach Model S często występowały usterki zawieszenia i problemy z ekranami dotykowymi.

Fiat 500e

Chociaż ten samochód elektryczny wygląda atrakcyjnie, znany jest z małego zasięgu i wysokich kosztów naprawy.

Jaguar I-Pace

Mimo klasy premium, I-Pace krytykowany jest za zawodność oprogramowania i kosztowne naprawy.

Rzeczywisty koszt utrzymania samochodu elektrycznego

Jedną z głównych zalet samochodów elektrycznych jest ich ekonomiczność w eksploatacji. Jednak trzeba uwzględnić wszystkie aspekty utrzymania, aby zrozumieć rzeczywiste koszty.

Ładowanie

Koszt ładowania samochodu elektrycznego jest znacznie niższy niż tankowanie auta z silnikiem spalinowym. Jeśli ładować się w domu, może to być 2-3 razy tańsze niż paliwo. Na publicznych stacjach ładowania cena może się różnić w zależności od mocy stacji i operatora.

Serwisowanie

W przeciwieństwie do aut z silnikami spalinowymi, samochody elektryczne nie wymagają regularnej wymiany oleju, pasków czy świec zapłonowych. Główne koszty związane są z obsługą akumulatora, układu hamulcowego i elektroniki.

Naprawa i regeneracja

Naprawa samochodów elektrycznych wymaga specjalistycznego podejścia, szczególnie jeśli chodzi o zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak akumulatory czy falowniki. W Warszawie najlepszym rozwiązaniem będzie zwrócenie się do firmy STS, która ma wieloletnie doświadczenie w naprawie samochodów elektrycznych. Specjaliści STS zapewniają wysokiej jakości obsługę, diagnostykę na nowoczesnym sprzęcie produkcji własnej marki MSG oraz regenerację samochodów elektrycznych o dowolnym stopniu złożoności.

Dlaczego warto wybrać samochód elektryczny?

Samochody elektryczne mają szereg oczywistych zalet:

  • Ekologiczność – brak emisji CO₂ podczas jazdy.
  • Ekonomiczność – mniejsze koszty ładowania i serwisowania.
  • Komfort i cisza – silniki elektryczne pracują prawie bezgłośnie, zapewniając komfortową jazdę.
  • Dynamika – natychmiastowy moment obrotowy zapewnia szybkie przyspieszenie.

Biorąc pod uwagę szybki rozwój infrastruktury dla samochodów elektrycznych w Polsce i rosnącą liczbę stacji ładowania, samochody elektryczne stają się coraz bardziej opłacalnym wyborem dla współczesnego kierowcy.

Materiał sponsorowany

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi