KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Foto 2 (2)

Inter Europol wygrywa w IMSA



Inter Europol odniósł zwycięstwo w klasie LMP2 w wyścigu Mobil 1 12 Hours of Sebring serii IMSA.

W sobotę wszystko zagrało perfekcyjnie, to mocny sygnał dla rywali w walce o tytuł, że polski zespół jest jeszcze silniejszy, aby bronić mistrzostwa IMSA Weathertech zdobytego w ubiegłym roku.

12-godzinny wyścig, to klasyk IMSA. Rywalizacja po betonowej nawierzchni i nieustanne wyboje stanowią poważne wyzwanie zarówno dla samochodu, jak i kierowców. Zielono-żółty zespół był więcej niż w stanie sprostać temu wyzwaniu, prezentował doskonałe tempo i Oreca #43 przez cały czas wyścigu w była w ścisłej czołówce. Na prowadzenie Tom Dillmann przesunął się w odpowiednim momencie nie pozostawiając szans rywalom.

Po rozczarowaniu związanym z nieukończeniem pierwszej rundy na Daytona, zespół zdecydowanie powrócił do wyścigu o mistrzostwo 2025.

Inter Europol Competition wystawił zmieniony skład kierowców, wprowadzając brązowego kierowcę, Jeremy’ego Clarke’a, który dołączył do Bijoya Garga i Toma Dillmanna. Sobotni wynik jest dla Jermiego wyjątkowy, ponieważ Clarke debiutował w IMSA po zaledwie kilku startach w kategorii LMP2.


Po niefortunnym obrocie podczas sesji kwalifikacyjnej „Bronze only”, która poprzedzała sobotni wyścig, Jeremy wykazał się wielką wytrwałością i wytrzymałością, aby zapewnić solidny wyścig i utrzymać samochód w rywalizacji, zanim przekazał prowadzenie Bijoyowi i Tomowi. Zwiększając tempo, Tom objął prowadzenie w ostatniej fazie wyścigu, po kosztownym błędzie prowadzącej wówczas Oreci Crowdstrike by APR.

“To naprawdę wspaniałe uczucie wygrać tak kultowy wyścig. Wyobrażałem sobie, że odbiję się od dna po Daytonie i udało się! Wyścig poszedł zgodnie z planem. Dbaliśmy o samochód przez pierwsze 10 godzin, utrzymując się w czołówce, a następnie atakując, gdy miało to znaczenie. Dziękuję całemu zespołowi i moim kolegom z drużyny za perfekcyjne wykonanie” – mówi Tom Dillmann.

„Nie mogłem prosić o lepszy sposób na dołączenie do zespołu. To był ogromny wysiłek całego zespołu i jestem bardzo dumny, że mogłem być częścią tego historycznego zwycięstwa w wyścigu i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co możemy zrobić dalej” – dodaje Jeremy Clarke.

“Niesamowite zwycięstwo w 12-godzinnym wyścigu Sebring! Wiedzieliśmy, że mamy szybki samochód, musieliśmy tylko przetrwać i utrzymać samochód w jednym kawałku przez całą noc, co nam się udało. Zespół świetnie się spisał, a Jeremy i Tom wykonali fantastyczną pracę przez cały weekend. To był idealny sposób na odbicie się od Daytony i mam nadzieję, że uda nam się zdobyć więcej trofeów w nadchodzących wyścigach!” – podsumowuje Bijoy Garg.

 

Inter Europol Competition zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej LMP2 IMSA.

Na podstawie informacji prasowej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi