KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
F1 Grand Prix Of China - Previews

Horner nie wyklucza rychłej zmiany Lawsona, Hiszpanie informują o rozmowach z Colapinto



Nie ma wytchnienia w kwestii pogłosek o zmianie w fotelu drugiego kierowcy Red Bulla. Po GP Chin uderzają one ze wzmożoną siłą.

Lawson zaliczył kolejny koszmarny weekend, a jedyną nieco bardziej pozytywną sesją był Sprint, w którym zyskał kilka miejsc.

W niedzielę znów nie miał tempa i ukończył wyścig jedynie przed Sauberami, które miały spore problemy poza torem.

Cierpliwość

 

“Byliśmy mniej konkurencyjni niż wczoraj w sprincie. Próbowaliśmy czegoś innego z ustawieniami, ale nie byliśmy w stanie atakować. Wiele wniosków po tym weekendzie. Chciałbym powiedzieć, że potrzebuję więcej czasu za kierownicą, ale tego nie dostanę. Czeka mnie ciężka praca przez cały tydzień” – wyjaśniał Liam Lawson.

 

Nowozelandczyk nie szuka wymówek bo wie, że nie lubi ich doradca Red Bulla, Helmut Marko. Austriak deklarował, że zespół ma nadal cierpliwość do Lawsona.

“W tym momencie skupiamy się na poprawie samochodu. Potem będziemy dyskutować nad resztą. Nie zrobił jakiegoś postępu, ale czasy okrążeń były bliższe Maxa. To zawsze coś. Zdecydowaliśmy się na inne ustawienia w jego samochodzie by prowadził się łatwiej. Przy tych ustawieniach pokazał najlepsze tempo z dotychczasowych” – mówi Helmut Marko.

Co ciekawe, bardziej zdecydowany w swoich wypowiedziach był Christian Horner.

“Formuła 1 to biznes, w którym działa się pod presją. Jest tu ona zawsze i on o tym wie. Mam nadzieję, że będzie mógł odpowiednio na to odpowiedzieć i zobaczymy gdzie się znajdzie. Liam to wspaniały mały wojownik. Zawsze wystawia łokcie i ostro się ściga. Ma problemy w tym momencie ze zalezieniem limitu samochodu, wyciśnięciem z niego maksimum. Pracujemy by wspierać go w najlepszy możliwy sposób” – mówi Horner.

“Najszybsze samochody zawsze są trudne w prowadzeniu. Wiemy, że to auto ma osiągi i musimy mieć dwóch kierowców, którzy potrafią je znaleźć by mieć jakiekolwiek szanse na walkę w klasyfikacji konstruktorów. Podobnie jest z klasyfikacją kierowców. Musimy mieć drugi samochód. Nie da się tego zrobić na jednej nodze. Jako zespół chcemy się upewnić, że otrzymujemy wszystko co najlepsze od obu kierowców i umieszczamy oba samochody tak wysoko w stawce jak to możliwe” – dodaje szef Red Bulla.



W rozmowie z racingnews365.com Helmut Marko potwierdził, że w Milton Keynes odbędzie się nadzwyczajne spotkanie w sprawie poprawy osiągów zespołu.

Japonia?

 

Mimo tych słów po padoku Formuły 1 mają szaleć plotki, że Red Bull może zdecydować się na zmiany bardzo szybko. Jedną z opcji jest zastąpienie Lawsona Tsunodą już na domowe Grand Prix Japończyka – za dwa tygodnie na Suzuce.

Tsunoda w trakcie weekendu podkreślał, że jest gotów w każdej chwili na jazdę w głównej ekipie.

Hiszpański motorsport.com pisze, że Red Bull ma prowadzić negocjacje z Alpine w sprawie wypożyczenia Franco Colapinto do końca sezonu. Argentyńczyk miałby pójść do ekipy RB za Yukiego Tsunodę, który miałby awansować do Red Bulla.

Sytuacja z Colapinto jest o tyle trudna, że by mógł pojechać w Red Bullu, musiałby mieć też zgodę również Williamsa, z którego jest wypożyczony do Alpine.

Myślicie, że przejście Colapinto jest możliwe?

Na podstawie: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi