KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

11-scuderia-ferrari-australian-gp-2025-friday_3cfb7e25-13f0-4368-8413-6d723d8afbb1

Hamilton: Nikt mi nie powiedział, że tam pada



Już po pierwszym wyścigu sezonu Lewis Hamilton miał zastrzeżenia do pracy swojego zespołu, przede wszystkim inżyniera wyścigowego.

Hamilton, który przed sezonem przeszedł z Mercedesa, zajął 10. miejsce w Grand Prix Australii. Nie licząc występów rezerwowego Luci Badoera, był to najgorszy debiut w Ferrari w XXI wieku.

W trakcie rywalizacji słyszeliśmy wiele komunikatów pomiędzy kierowcą a jego inżynierem, Riccardo Adami.

Hamilton pytał między innymi o to, gdzie jest wolny, skarżąc się, że tył samochodu mu ucieka. Inżynier odpowiedział mu, że w zakrętach 11. i 12.

Inżynier informował też Lewisa, że ten ma dostępny tryb K1 i wtedy Hamilton zirytował się: “Tak, wiem. Zostawcie to mi, proszę”.

 

Lewis w trakcie wyścigu skarżył się też na utratę synchronizacji biegów, a po radzie od inżyniera znów pojawiło się poddenerowanie: “Tak, proszę, zostawcie to! Zostawcie to mi z DRS-em. To nie jest problem”.

Gdy Adami poprosił o “przytrzymanie K1 – tak dla testu”, Hamilton odpowiedział: “Nie jestem wystarczająco blisko. Gdy będę, zrobię to”.

Najgoręcej zrobiło się jednak po opadach deszczu gdy Lewis miał pretensje do inżyniera o złe informacje.

“Wydaje mi się, że powiedziałeś, że nie będzie mocno padać. Straciliśmy właśnie dużą szansę”. Inżynier odparł tylko: “Zrozumiałem”.

“Na której pozycji teraz jestem? – zapytał potem Hamilton i dostał informację, że na 9. Po tym jak przeklął, przeprosił, tłumacząc, że “nie wiedział że radio jest włączone”.

 

Już po wyścigu Lewis otwarcie przyznawał, że nie miał wszystkich informacji od zespołu.

“W ostatnim sektorze opady stały się intensywne, ale reszta toru była OK. Oczywiście nie wiedziałem, gdzie są wszyscy inni. Wiedziałem, że niektórzy są w boksie, ale potem zaczęło padać, a nikt nie powiedział mi, że tam bada bardziej. Musiałem stawić temu czoła. Trochę straciliśmy naszą okazję, ale cieszę się, że utrzymałem auto na torze” – powiedział Lewis.

Jeszcze raz podkreślił on, jak trudno jest mu przywyknąć do Ferrari po tylu latach jazdy w Mercedesie.

“Ostatecznie nie było to coś, na co liczyłem. Było tak wiele rzeczy, do których musiałem przywyknąć, nauczyć się – wszystkich przełączników, ustawień, zmian” – tłumaczy Anglik.

Jest on jednak optymistą na kolejne rundy.

“Balans samochodu był dziś zdradliwy. Myślę, że możemy poprawić się na następny wyścig. Mam nadzieję, że umieścimy samochód we właściwym oknie bo według mnie mamy znacznie więcej potencjału, którego nie byliśmy w stanie dziś wydobyć” – dodaje Hamilton.

Na podstawie: racefans.net, crash.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi