KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Lewis Hamilton sprint

Hamilton: Niektórzy ujadali, nie rozumiejąc o co tu chodzi



To był bardzo ciekawy dzień dla Lewisa Hamiltona z pozytywnymi i nieco gorszymi osiągnięciami. Jak Anglik komentuje zwycięstwo w Sprincie i 5. miejsce w kwalifikacjach?

Uciszeni

 

Niewiele było osób, zwłaszcza po Grand Prix Australii, które spodziewały się, że Lewis będzie w stanie walczyć o najwyższe cele już w Chinach. Anglik okazał się jednak najlepszy w kwalifikacjach do Sprintu, a następnie pewnie wygrał rywalizację, odnosząc pierwszy triumf w barwach Ferrari.

“Obudziłem się dziś we wspaniałym nastroju, mamy świetną pogodę, znakomitych kibiców. GP Australii było dla nas trudnym wyścigiem. Myślę, że wiele osób nie doceniło skali wyzwania jakim jest przejście do nowego zespołu, uczenie się wszystkiego na nowo. Dlatego wiele osób mieliło ozorami, nie będąc świadomym o co chodzi” – wypomniał Lewis.

“Tu już pierwszego okrążenia czułem się dobrze. Doskonale pracowało się z mechanikami i inżynierami. Dziś było znakomicie, ale nie było łatwo zadbać o opony bo ten nowy asfalt ma bardzo dużą przyczepność. Nie czuję presji, wiem, że są Tifosi, którzy chcą żebym wygrywał, wiem, że zespół tego chce. Ale najważniejszy jest spokój, wiemy, że przed nami bardzo długa droga. Nie od razu Rzym zbudowano” – dodał Hamilton.

 

Plan na wyścig

 

W kwalifikacjach do głównego wyścigu nie było już tak dobrze, jak w czasówce do Sprintu. Znów jednak to Hamilton był górą, zajmując 5. miejsce i wyprzedzając szóstego Leclercka o prawie 0,1 sekundy.

Lewis wie, z czego może wynikać gorsze tempo w kwalifikacjach.

“Dokonaliśmy kilku zmian w samochodzie by odpowiedzieć na pewne problemy, które mieliśmy. Nie wiem, czy to przez nie czy przez wiatr, ale samochód zaczął uciekać w zakrętach. Dokonaliśmy zmian w ustawianiach z myślą o wyścigu, ale z pewnością utrudniły one jazdę na okrążeniach kwalifikacyjnych. Wyścig będzie jednak ciekawy” – wyjaśnia Hamilton.



“Kluczowym będzie to, jak zarządzasz oponami, ale jestem optymistą przed jutrem. Będę próbował zaliczyć dobry start i wyprzedzić przynajmniej jeden samochód na nim, a później powoli zdobywać teren Ułożę dziś masterplan jak wygrać i będę starał się go wyegzekwować – takie jest moje nastawienie. Wiadomo było, że będą swingi i zwroty akcji, będą wzloty i upadki. Nie spodziewaliśmy się, że będziemy na 5. czy 6. miejscu. Musimy pozostać spokojnymi i próbować nadal” – dodaje kierowca Ferrari.

Leclerc chce się odbudować

 

Powodów do zadowolenia po sobocie w Szanghaju nie ma Charles Leclerc. W Sprincie dojechał na 5. miejscu po tym jak wyprzedził go George Russell, a w kwalifikacjach był za Hamiltonem, choć niewiele.

“Po mojej stronie garażu mieliśmy problemy od początku weekendu. Czułem, że zrobiliśmy krok wstecz w porównaniu z Lewisem, który był dziś szybszy. Miałem problemy w zakrętach 1, 2 i 3 – podobnie jak w zeszłym roku. Poza tym stawka jest bardzo blisko siebie” – mówi Leclerc.

 

“Nie winiłbym samochodu ponieważ Lewis wykonuje nim wspaniałą pracę. Ja nie czułem się w nim jednak komfortowo” – dodaje Monakijczyk.

Leclerc zdradza, że kierowcy Ferrari zdecydowali się pójść inną drogą jeżeli chodzi o ustawienia auta.

“Poszedłem w innym kierunku niż Lewis, ale nie sądzę, że wyszło to dobrze. Dodatkowo historycznie na tym torze miałem problemy i w tym roku też tak jest. Nie jest to jednak wymówka. Lewis był dziś szybszy. Muszę zareagować” – stwierdza Monakijczyk.

Vasseur o wyścigu

 

Podobnie jak wczoraj, spokój stara się zachować szef Ferrari, Frederic Vasseur.

“Poranne 19 okrążeń pokazało, że zarządzanie oponami będzie absolutnie kluczowe jutro, biorąc pod uwagę charakterystykę asfaltu w Szanghaju. Kwalifikacje były trudne do odczytania i kilka zespołów, również my, doświadczyło zmiany osiągów. Byliśmy mocni w Q1, ale potem mieliśmy problemy w Q2 i Q3. Skończyliśmy 0,3 sekundy za pole position” – mówi Vasseur.



“Większość czasu straciliśmy w finałowym sektorze. Oczywiście wolelibyśmy zająć wyższe miejsca, ponieważ nawet przy dobrym tempie, znacznie lepiej jest jechać w czystym powietrzu. W wyścigu będzie chodziło o strategię i musimy być gotowi do wykorzystania wszystkich sytuacji, które się pojawią. Stawka jest bardzo blisko siebie, ale będziemy pracować by upewnić się, że będziemy w stanie sięgnąć po dobre punkty” – dodaje szef Ferrari.

Widać, że atmosfera w ekipie dopisuje:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi