KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Lewis Hamilton Ferrari

Hamilton: Moje komunikaty są niczym w porównaniu do innych kierowców



Lewis Hamilton uważa, że reakcja mediów i kibiców na jego komunikaty podczas Grand Prix Australii jest mocno przesadzona. I daje przykład Maxa Verstappena.

Debiut siedmiokrotnego mistrza świata w barwach Ferrari nie przebiegał gładko. Ekipa z Maranello miała problemy z tempem, a Hamilton narzekał na zachowanie auta. Do tego doszła słaba strategia wyścigowa i skończyło się na 10. miejscu Lewisa.

Anglik w trakcie wyścigu nie był zadowolony z komunikatów otrzymywanych przez swojego inżyniera wyścigowego, Ricciardo Adami. Lewis wielokrotnie powtarzał, aby “zostawić to mu”, irytował się też na ciągłe prośby o wciskanie przycisku K1.

Wymiany zdań z inżynierem stały się tematem wielu dyskusji i żartów, zwłaszcza że ze swoim poprzednim inżynierem wyścigowym z Mercedesa, Peterem Boningtonem, Hamilton dogadywał się świetnie i tworzył jeden z najlepszych duetów w padoku.

 

Lewis Hamilton, pytany o komunikację z inżynierem i dyskusję wokół niej, irytował się wyolbrzymianiem zagadnienia.

“Naturalnie, wszyscy wyolbrzymiają. To by była tylko wymiana zdań. Byłem bardzo kulturalny i jedynie sugerowałem. Mówiłem: Zostawcie to mi” – zwraca uwagę Hamilton w rozmowie ze Sky Sports.

“Nie krzyczałem: pie*dol sie, nie przeklinałem. Miałem naprawdę duże problemy z samochodem i musiałem się w pełni skupić na kilku rzeczach. Poznajemy się, on w przeszłości pracował z conajmniej dwoma mistrzami świata więc nie ma między nami żadnych problemów” – dodaje kierowca Ferrari.

 

Lewis uważa, że w społeczności Formuły 1 istnieją podwójne standardy w ocenianiu poszczególnych sytuacji.

“Posłuchajcie rozmów innych kierowców z ich inżynierami. Są znacznie gorsze. Rozmowy Maxa z jego inżynierem przez lata, obelgi jakie ten biedny gość otrzymywał… O tym nigdy nie piszecie. Ale o najmniejszych dyskusjach jakie ja mam już tak” – zwraca uwagę Hamilton, odnosząc się oczywiście do Gianpiero Lambiase, inżyniera wyścigowego Maxa Verstappena.

“Naprawdę dopiero się poznajemy i docieramy. Po wszystkim mówię mu: Bracie, nie potrzebuję akurat tych informacji, ale jeżeli chcesz mi je podawać, to na wszystko jest miejsce i chciałbym je otrzymywać w konkretnych momentach. Takie są moje odczucia w samochodzie. I o to chodzi. Nie ma żadnych problemów między nami, wszystko jest robione z uśmiechem na twarzy i działamy dalej” – dodaje Lewis.

Trudno w niektórych aspektach nie przyznać mu racji. Inni kierowcy, w tym Max Verstappen, mają znaczniej ostrzejszy styl współpracy z inżynierami. Pamiętamy, że w przypadku Maxa kończyło się to przeprosinami Lambiase i koniecznością “oczyszczania atmosfery”, ale inżynier bardzo się na to nie skarżył. Z drugiej strony jednak, biorąc pod uwagę wcześniejszą wzorową współpracę Lewisa z “Bono”, trudno nie zauważyć, że również w aspekcie inżyniera wyścigowego Anglik nie ma łatwego startu w Maranello.

Co sądzicie o tej sprawie? Lewis ma rację?

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi