KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
F1 - CHINESE GRAND PRIX 2025

F1 bawi się w Netflixa? Tego o zamianie pozycji nie pokazali. Vasseur: Kpina



Oglądając oficjalną transmisję z Grand Prix Chin, można było odnieść wrażenie, że Lewis Hamilton niechętnie zamieniał się pozycjami z Charlesem Leclerckiem. Czy tak było?

Jak wiemy Grand Prix Chin skończyło się dla Ferrari w najgorszy możliwy sposób – dyskwalifikacją obu aut i to z dwóch różnych powodów. Pomijając ostateczny wynik, ekipa z Maranello nie miała w wyścigu tempa i próbowała ratować dobry wynik strategicznie.

Jednym z elementów tej strategii była chęć walki o podium z George Russellem. Kierowcy Mercedesa nie był w stanie zaatakować Lewis Hamilton, dlatego Ferrari zamieniło pozycjami swoich kierowców, dając szansę Charlesowi Leclerckowi.

Oglądając tę sytuację w telewizji i słuchając komunikatów radiowych, można było odnieść wrażenie, że Hamilton niechętnie wykonuje polecenie zespołowe, domagając się by Leclerc zbliżył się do niego. Po kilku upomnieniach od inżyniera, Hamilton wreszcie puszcza Leclerca, a Monakijczyk wyraża przez radio żal, że doszło do tego tak późno i że stracili trochę czasu.

Nieco inne światło na całą sytuację rzuciła wypowiedź Freda Vasseura, który oskarżył Formula One Management o kreowanie fałszywej rzeczywistości.

 

“To kpina ze strony FOM ponieważ po pierwsze to był pomysł Lewisa – on poprosił nas o zmianę. Ale żeby stworzyć show i wykreować bałagan dotyczący tej sytuacji, oni pokazali tylko drugą część komunikatu. Porozmawiam z nimi o tym” – powiedział Fred Vasseur w rozmowie ze Sky Sports.

I rzeczywiście przesłuchując całą konwersację Hamiltona z jego inżynierem, słychać, że po komunikacie, że Leclerc jest 0,4 sekundy za nim, Lewis mówi: “Myślę, że przepuszczę Charlesa ponieważ ja mam problemy”.

Ferrari szybko podchwyciło pomysł i niedługo potem inżynier Charlesa Leclercka, Brian Bozzi mówi: “Zamienimy samochody w zakręcie 14. Lewis puści cię w zakręcie 14”. W tym samym momencie Lewis słyszy: “Zamienimy auta w zakręcie 14. Jeden – cztery”. Miało to miejsce w zakręcie 10.

Gdy kierowcy dotarli do zakrętu 14, Riccardo Adami powtórzył komunikat o zamianie samochodów, ale wówczas Hamilton odparł: “Zrobię to, gdy będzie bliżej”.

Leclerc musiał poczekać na przepuszczenie przez Lewisa jeszcze jedno pełne okrążenie, w trakcie którego Adami znów prosił Lewisa o zamianę. “Powiem wam, kiedy się zamienimy” – odparł Hamilton. Kilka zakrętów później – na dohamowaniu do pierwszego zakrętu – przepuścił Charlesa.



Widać zatem, że komunikaty radiowe w transmisji nie pokazały pełni obrazu tej sytuacji.

Warto dodać, że już wcześniej pretensje do mediów miał sam Lewis Hamilton, wytykając, że każdy jego komunikat jest rozdmuchiwany, a gdy rywale traktują znacznie gorzej swoich inżynierów, nikt nawet o tym nie wspomni.

Na współpracę z Lewisem Hamiltonem nie narzeka Charles Leclerc.

“Współpraca z Lewisem układa się naprawdę dobrze. Mamy dobrą relację i jestem pewien, że tak zostanie. Mamy mnóstwo szacunku do niego i jego osiągnięć, a ja czuję, że on szanuje mnie. Już teraz jesteśmy bardzo blisko jeżeli chodzi o tempo, on jest bardzo, bardzo mocny i szybko adaptuje się w zespole. Na pewno stoczymy sporo pojedynków” – mówi Monakijczyk.

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi