KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Wiktor Dobrzański 2025 f4

Dobrzański podsumowuje zimowy sezon F4



Wiktor Dobrzański zakończył zimową część zmagań w ramach E4 Spanish Winter Championship i obecnie skupia się na nadchodzącym głównym sezonie w Hiszpańskiej Formule 4. Za nim trzecia i zarazem ostatnia runda cyklu SWC na torze Navarra w Hiszpanii, w której to zmierzył się z trudnymi warunkami.

Kolejne cenne doświadczenia w kategorii F4

 

Wiktor Dobrzański rozpoczął wyścigowy weekend w Los Arcos od pozycji nr 27 i 26 w sesjach treningowych, podczas których panowały zmienne warunki pogodowe. Zespoły pracowały wówczas nad jak najlepszym kompromisem i najlepszym setupem na mokry i suchy tor, aby jak najlepiej wejść w wyścigowe zmagania. Sama sesja kwalifikacyjna nie potoczyła się po myśli krakowianina, ponieważ przez gorszą strategię z oponami zabrakło mu czasu w końcówce, aby awansować co najmniej do czołowej dwudziestki. Skończyło się wówczas na 30. pozycji, z której to polski kierowca miał zamiar atakować.

Wspomniany cel udało się zrealizować, ponieważ bardzo dobra jazda pozwoliła awansować aż o 6 pozycji, co przyniosło 24. lokatę na koniec. Jednocześnie napawało to optymizmem przed rywalizacją w sprincie. W jego trakcie także udało się awansować, ale niestety w pechowy sposób doszło do kolizji, po której kierowca Tecnicara nie mógł kontynuować rywalizacji.

 

W niedzielę zanosiło się na poprawę. Jednakże rano jeszcze bardziej się rozpadało, co wpłynęło na stan toru Navarra. Sporo zawodników próbowało ryzykować przejazdy na oponach slick, ale później to deszczowe ogumienie okazywało się lepsze. Mimo niezłych czasów w trudniejszej części sesji, ostatni ruch strategiczny nie przyniósł korzyść, gdyż pod koniec zabrakło dodatkowych okrążeń. Finalnie oznaczało to start z końca stawki do drugiego wyścigu. Co ciekawe, ten odbył się już na suchym torze. Wówczas Dobrzański był w stanie poprawić się i awansować aż o 10 pozycji względem startu, kończąc kampanię z 22. miejscem.

Wiktor Dobrzański podsumował rywalizację na torze Navarra i całym cyklu Spanish Winter Championship

– Przed E4 Spanish WInter Championship, podczas przedsezonowych testów, szło mi naprawdę nieźle i mimo tego, że założeniem na Winter Series była rozgrzewka przed sezonem to nastawiłem się już na jakiś finish w punktach. Bardzo często, praktycznie podczas każdego z tych trzech weekendów była na nie szansa. Niestety, jak to często bywa, nie wszystko poszło po mojej myśli. Popełniliśmy kilka błędów strategicznych i to zazwyczaj kosztowało nas Top 15 w kwalifikacjach. Przez to musiałem przebijać się do przodu z dalekich pozycji, mimo tego często jednak w wyścigach brałem udział w walce bardzo blisko punktowanych pozycji – powiedział Wiktor Dobrzański.

“Praktycznie w każdym przypadku coś się działało, co uniemożliwiło mi ukończenie wyścigu w Top 10. Podczas wali czasem wyjeżdżaliśmy poza tor, tracąc 15 pozycji albo kontaktem podczas walki i wyjechaniem w żwir. Na razie dalej skupiam się na nauce, bo mimo zeszłego sezonu i tak ciężko nadrobić te stracone 10 lat kartingu, ale robię, co mogę. Wierzę w swoje możliwości i wiem, że wynik prędzej czy później przyjdzie – dodał 18-latek.

Krakowianin nie może doczekać się kolejnych startów

 

Po zimowej części sezonu 2025 zakończonej na 25. miejscu w klasyfikacji generalnej E4 Spanish Winter Championship, nadszedł czas na sezon główny w Hiszpańskiej Formule 4. Pod koniec marca, 28-30, Wiktor Dobrzański zmierzy się z torem MotorLand Aragon. Rywalizacja zapowiada się niezwykle ciekawie, ponieważ Polak i jego zespół Tecnicar poczynili duże postępy, które pozytywnie nastrajają przed samym startem.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi