KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Jeremy Clarkson Hamilton

Clarkson o Hamiltonie w Chinach: To nie ma sensu



Dziennikarz Jeremy Clarkson wyraził swoje zdziwienie tym, co działo się podczas GP Chin w Ferrari, zwłaszcza po stronie garażu Lewisa Hamiltona.

Były prezenter legendarnego Top Gear dość często pisze o Lewisie Hamiltonie. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu krytykował on postawę Anglika i jego sesje zdjęciowe w Ferrari.

Teraz skupił się bardziej na Ferrari i postawie zespołu z Maranello.

“Dla każdego w Formule 1 ważne jest, żeby Ferrari radziło sobie dobrze. Wszystkie inne zespoły F1 to biznesy, a Ferrari jest czymś więcej. To dusza i serce. Dlatego to kluczowe by ich nowy kierowca, Lewis Hamilton, unikał jakichkolwiek pułapek. Wspaniale byłoby, gdyby to miało miejsce w Chinach, przed publicznością, która uważa go za boga. I do tego doszło” – pisze Clarkson w swojej kolumnie dla The Sun.

 

“Podczas Sprintu w Szanghaju, starszy jegomość ruszał z pole position, a potem dowiózł zwycięstwo do mety. Co interesujące i niepokojące zarazem, zaledwie kilka godzin później, zakwalifikował się do wyścigu głównego na 5. miejscu. A w samym wyścigu głównym był tak wolny, że pozwolił się wyprzedzić koledze z zespołu. A potem został zdyskwalifikowany” – dodaje dziennikarz.

Clarkson wyraża zdziwienie takim obrotem spraw.

“Jak to możliwe? Mogę zrozumieć, że samochód może być szybki na jednym torze, a w następny weekend, na innym obiekcie być bezużytecznym. Ale od bohatera do zera na tym samym torze? Tego samego dnia? To nie ma sensu” – pisze Clarkson.

Lewis Hamilton po zakończeniu GP Chin tłumaczył, że jego zespół dokonał zmian ustawień po sprincie, chcąc znaleźć się bliżej rywali. Nie zdało to egzaminu.

“Jeżeli chodzi o balans to dokonaliśmy zmian na wyścig, które sprawiły, że samochód prowadził się fatalnie. Od tego czasu miałem duże problemy. Mamy dobre wnioski na przyszłość i mam nadzieję, że nie popełnimy w przyszłości już takiego błędu” – stwierdził siedmiokrotny mistrz świata.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi