KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Andrea Kimi Antonelli

Antonelli tylko za Verstappenem. Jak komentuje Australię? Dlaczego cofnięto mu karę?



Andrea Kimi Antonelli został wczoraj drugim najmłodszym zdobywcą punktów w F1 w historii. Jak komentował ten sukces? Dlaczego cofnięto mu karę i jak bardzo swojego kierowcę chwali Toto Wolff?

Antonelli wszedł do Mercedesa w miejsce Lewisa Hamiltona – siedmiokrotnego mistrza świata. Przed swoim debiutem przejechał około 9 tys. kilometrów starszymi bolidami, przygotowując się do swojej roli.

Mistrz Włoskiej i Niemieckiej Formuły 4, mistrz FRECA oraz FRMEC jest uważany za ogromny talent, dlatego Toto Wolff nie chciał za długo trzymać go w Formule 2 i dlatego już po pierwszym (średnio udanym) sezonie ściągnął go do F1.

Antonelli weekend w Australii zaczął przeciętnie bo od 16. miejsca w kwalifikacjach, ale wyścig poszedł mu już znacznie lepiej. Był zdecydowanie najlepszym debiutantem, a dzięki dobrej strategii, szybkiej jeździe i unikaniu kosztownych błędów, znalazł się na 4. miejscu na mecie. Potem spadł jednak na 5. miejsce po karze 5 sekund za niebezpieczne wypuszczenie z alei serwisowej.

 

“Tak naprawdę nie wiedziałem, że mam karę. Ale wiedziałem, że zespół kazał mi naciskać nawet na ostatnim okrążeniu” – przyznał Andrea Kimi Antonelli.

Cofnięcie kary

 

Jak Was wczoraj informowałem, sędziowie cofnęli karę dla Antonellego na podstawie wniosku o ponowne rozpatrzenie incydentu, złożonego przez Mercedesa. W przypadku tej procedury, ekipa musi przedstawić sędziom nowe dowody w sprawie, które nie były dostępne sędziom podczas podejmowania decyzji.

Ten ostatni fragment budzi największe zdziwienie bowiem Mercedes przedstawił sędziom nagranie z kamery nad głową Antonellego oraz z helikoptera. Bardzo zaskakujące, że sędziowie dając kierowcy karę, która spycha go z 4. na 5. miejsce, nie przyjrzeli się najpierw tym nagraniom. A przypomnę, że w tym wyścigu mieliśmy o jednego sędziego więcej niż zazwyczaj.

Sędziowie dopuścili nowe dowody, które pokazały, że Antonelli rzeczywiście został wypuszczony przed Hulkenberga, ale nie wymusił hamowania kierowcy Saubera bowiem nie wjechał na tzw. fast lane. Antonelli (bardzo świadomie) minął w bezpiecznej odległości mechaników McLarena, spojrzał w lusterka i zjechał na lewą stronę po upewnieniu się, że nie przeszkodzi Hulkenbergowi.



W związku z taką świadomością, przy dość ryzykownym wypuszczeniu przez zespół, trudno było ukarać kierowcę i kara została cofnięta, przywracając Antonellemu 4. miejsce.

Cieszy się

 

Andrea Kimi Antonelli już po pierwszym wyścigu zapisał się w statystykach Formuły 1 w pozytywny sposób.

Nic zatem dziwnego, że 18-latek cieszył się z osiągniętego wyniku.

 

“Byłem bardzo zadowolony z postępów, jakie robiłem w treningach. Oczywiście kwalifikacje były rozczarowujące, myślę, że mogłem spisać się w nich lepiej. To było jednak bardzo dobre doświadczenie, podobnie jak dziś. Na wyścig dostaliśmy najgorsze możliwe warunki na pierwszy wyścig. Jechaliśmy na deszczowych oponach, na slickach na wilgotnym torze, na slickach na mokrym torze, a potem wróciliśmy na przejściówki. To był z pewnością bardzo, bardzo intensywny wyścig, ale bardzo się cieszę z tego, jak ja i zespół nim zarządzaliśmy” – mówił Antonelli po zakończeniu rywalizacji.

“Oczywiście popełniłem kilka błędów, mowa przede wszystkim o obrocie, ale warunki były bardzo, bardzo zdradliwe, a te białe linie to byli prawdziwi zabójcy. Jestem jednak szczęśliwy. Zespół pomagał mi przez cały wyścig i podejmował właściwe decyzje. Zdecydowanie nie mogę dziś na nic narzekać, również na wynik” – dodał Włoch.

Toto zadowolony

 

Wielkim orędownikiem zatrudnienia Antonellego był Toto Wolff. Austriak podjął ryzyko, ale wygląda na to, że może mu się ono opłacić.

 

Jak szef Mercedesa skomentował świetny występ Antonellego?

“Zawsze wiedzieliśmy, że ma potencjał. Obserwowaliśmy go odkąd był dzieckiem, widzieliśmy, jak zachowuje się pod presją. Wczoraj w kwalifikacjach po prostu uderzył w krawężnik w złym miejscu i miał uszkodzenia. Gdyby nie to, zakwalifikowałby się znacznie wyżej” – mówi Wolff.

“Dziś był w stanie odstawiać wszystkich – powoli, ale pewnie, bez popełniania jakichkolwiek błędów. Miał co prawda mały obrót, ale tym co się liczy jest 4. miejsce” – dodał szef Mercedesa.

A jak Wy oceniacie debiut Andrei? Dajcie znać w komentarzach!

Na podstawie: racingnews365.com, planetf1.com, F1.com
fot. Mercedes



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi