KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Press - Prologue Qatar 2025

WEC: Znamy BoP na Katar

 

Duże zmiany w porównaniu z ubiegłym rokiem zaszły w Balance of Performance na pierwszą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata.

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest kluczowe dla w miarę równej rywalizacji.

W ubiegłym roku przez każdą z rund dochodziło do zmian BoP i w związku z tym porównanie z ubiegłorocznym wyścigiem 1812KM Kataru wygląda dość ciekawie. Na początek przypomnienie wyników wyścigu z 2024.

 

wyniki Katar 1812 km

Waga

 

W tym aspekcie w porównaniu z ubiegłorocznym wyścigiem w Katarze najbardziej odchudzone zostało Ferrari – o aż 38 kilogramów. Również w porównaniu z ostatnim wyścigiem sezonu 2024, auta ekipy z Maranello są znacznie lżejsze.

Tylko dwa auta są cięższe niż przed rokiem – Peugeot i Porsche.



ProducentKatar 2025 Katar 2024Bahrajn 2024Zmiana vs Katar 2024
Alpine104410701046-26
Aston Martin1042
BMW103710601036-23
Cadillac103010321038-2
Ferrari103710751053-38
Peugeot1031103010311
Porsche10641048105616
Toyota106410891065-25

Moc poniżej 250 km/h

W porównaniu z ubiegłorocznym wyścigiem w Katarze najwięcej straciła tu Toyota – aż 7 kW. Zyskały Cadillac i Porsche.

ProducentKatar 2025 Katar 2024Bahrajn 2024Zmiana vs Katar 2024
Alpine508510517-2
Aston Martin504
BMW505506514-1
Cadillac5034994174
Ferrari501503510-2
Peugeot5205205200
Porsche5085055143
Toyota503510499-7



Maksymalna energia na stint

Cadillac i Porsche zyskały tu najwięcej – po 9 kJ. Sporo więcej będzie mógł też zużyć Peugeot. Ferrari będzie miało do dyspozycji 5 kJ mniej, podobnie jak Alpine i Toyota.

ProducentKatar 2025 Katar 2024Bahrajn 2024Zmiana vs Katar 2024
Alpine904909907-5
Aston Martin899
BMW902904905-2
Cadillac8998909069
Ferrari897902905-5
Peugeot9099049035
Porsche9099009119
Toyota909914908-5

Przypomnę, że w sobotę zakończyły się przedsezonowe testy WEC. Ich pełne i ciekawe podsumowanie znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi