KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Mohammed bin Sulayem

Szef FIA wspomina o powrocie silników V10

 

Mohammed ben Sulayem, szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej mówi, że Formuła 1 powinna rozważyć powrót do silników V10.

Temat silników w Formule 1 jest głośny od zawsze, a w ostatnich 20 latach zaszły ogromne zmiany jeżeli chodzi o jednostki napędowe. 20 lat temu bolidy serii były napędzane silnikami V10, potem nastąpiło przejście na V8-ki, a następnie na hybrydowe V6 z turbiną

Od sezonu 2026 aż połowa mocy jednostek napędowych będzie pochodziła z silnika elektrycznego, a silniki spalinowe będą napędzane ekologicznymi paliwami.

Wielu kibiców tęskni za dawnymi specyfikacjami jednostek, a przede wszystkim za ich dźwiękiem. Wygląda na to, że w tym gronie jest też szef FIA, Mohammed ben Sulayem. Podsumowując wspólną prezentację bolidów Formuły 1 w Londynie, powiedział on, że odbyło się podczas niej wiele “pozytywnych dyskusji na temat przyszłości sportu”.



“Choć przygotowujemy się do wprowadzenia nowych przepisów dotyczących zawieszenia i jednostek napędowych, musimy również wyznaczać trendy technologiczne w motorsporcie na przyszłość. Powinniśmy rozważyć duży zakres kierunków, łącznie z rykiem silników V10, pracujących na ekologicznych paliwach” – mówi Mohammed ben Sulayem.

Podkreśla on, że taki pomysł jest przynajmniej godzien rozważenia.

“W którymkolwiek kierunku nie pójdziemy, musimy wspierać zespoły i producentów w ograniczaniu kosztów. Dawanie radości naszym członkom i fanom zawsze będzie leżało nam na sercu, wspólnie z pracą by uczynić sport bezpieczniejszym i bardziej wydajnym na najbliższe dekady” – dodaje szef FIA.

Jak myślicie, czy takie zmiany są realne do przeprowadzenia w obecnej dobie? A może szef FIA “gra pod publiczkę” przed zbliżającymi się wyborami? Dajcie znać w komentarzach!

Na podstawie: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi