KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Motor Racing - Williams Racing FW47 Launch

Sainz komentuje potencjalny zakaz komunikatów radiowych: Dużo byście stracili

 

Pojawiają się pierwsze komentarze kierowców Formuły 1 do pomysłów szefa FIA, Mohammeda ben Sulayema dotyczących wypowiedzi kierowców.

FIA w drugiej połowie sezonu 2024 postanowiła wytoczyć wojną przekleństwom na konferencjach prasowych, karząc za “brzydkie słowa” Maxa Verstappena i Charlesa Leclerca.

Później Federacja poszła krok dalej, zmieniając przepisy tak, że za wypowiedzi obraźliwe, niezgodne z przepisami FIA lub wartościami promowanymi przez Federację, kierowca będzie mógł zostać zawieszony, a nawet będą mogły zostać mu odebrane punkty.

Ostatnio Mohammed ben Sulayem, szef FIA, powiedział nawet, że nie wyklucza sięgnięcia po szerszy katalog środków i na przykład wprowadzenie zakazu publikacji team radio w transmisjach telewizyjnych.



Carlos Sainz, który słynie raczej z wysokiej kultury wypowiedzi – czy to za kółkiem czy podczas konferencji – wyraził swoje zdanie na ten temat.

“Według mnie kierowcy Formuły 1 powinni być kontrolowani by nie przeklinali podczas konferencji prasowych i aktywności medialnych. Jestem zwolennikiem tego, byśmy jako grupa podjęli wysiłek by zachowywać się dobrze i używać odpowiedniego słownictwa w tych momentach, w których oglądają nas dzieci. Myślę, że nie powinno być to trudne” – mówi Carlos Sainz w rozmowie z planetf1.com.

“Czy potrzebujemy kar finansowych by to egzekwować? Nie wiem, ale uważam, że przed kamerami powinniśmy mieć dobre maniery” – dodaje Hiszpan.

 

Jest jednak aspekt zapędów Mohammeda ben Sulayema, który nie podoba się kierowcy Williamsa.

“Jednocześnie myślę, że to za dużo wymagać od nas tego w trakcie komunikatów radiowych, gdy adrenalina i presja są wysokie. FIA próbuje zakazami i całą resztą osiągnąć zbyt wiele. Dla mnie komunikaty radiowe są fundamentalną częścią tego sportu, a dzięki nim kibice mogą zobaczyć prawdziwe emocje, presję i ekscytację w głosie. Niestety również padają niecenzuralne słowa” – mówi Sainz.

“Dopóki nie są to obelgi skierowane przeciwko innym tylko samo przeklinanie, które wynika z emocji, to nie powinno podlegać to zbytniej kontroli. W przeciwnym razie stracicie sporo z tego, co dzieje się w kokpicie. Zaufajcie mi, wolelibyście nie słyszeć tego, co mówią piłkarze na boisku” – dodaje Carlos.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Williams F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi