KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Stake 2025 testy

Problemy Astona? Mercedes pręży muskuły



Pierwszy dzień przedsezonowych testów Formuły 1 za nami. Do czasów trudno się przywiązywać, ale do przebiegów już można.

Przebieg sesji

 

Poranna sesja była bardzo spokojna. Mieliśmy zaledwie dwie żółte flagi, obie krótkie. Spore problemy z opanowaniem swojego Red Bulla miał Liam Lawson, który zaliczył mocny uślizg.

Na początku drugiej sesji przygodę zaliczył Isack Hadjar, który pięknie obrócił się na torze:



Po dwóch godzinach jazdy przyszła niespodziewana przerwa – na torze zabrakło prądu – nie było oświetlenia nitki toru czy garaży. Przerwa trwała godzinę i przez to sesja popołudniowa została wydłużona o godzinę.

Jakby tego było mało podczas większości drugiej sesji… padał lekki deszcz. Ostatecznie obeszło się bez opon na mokrą nawierzchnię.

Czasy

 

Poniżej zobaczycie wyniki dzisiejszych jazd z mieszankami, na jakich uzyskane zostały czasy.


MKierowcaZespółCzasOponySesja
1Lando NorrisMcLaren1:30.430C3Popołudnie
2George RussellMercedes0.157C3Popołudnie
3Max VerstappenRed Bull0.244C3Popołudnie
4Charles LeclercFerrari0.448C3Popołudnie
5Carlos SainzWilliams0.525C3Popołudnie
6Pierre GaslyAlpine0.923C3Popołudnie
7Andrea Kimi AntonelliMercedes0.998C3Rano
8Liam LawsonRed Bull1.13C3Rano
9Alex AlbonWilliams1.143C3Rano
10Yuki TsunodaRB1.18C3Rano
11Isack HadjarRB1.201C3Popołudnie
12Gabriel BortoletoSauber1.26C2Popołudnie
13Lewis HamiltonFerrari1.404C3Rano
14Jack DoohanAlpine1.411C3Rano
15Fernando AlonsoAston Martin1.444C3Rano
16Lance StrollAston Martin1.519C3Popołudnie
17Oscar PiastriMcLaren1.654C3Rano
18Nico HulkenbergSauber1.739C3Rano
19Esteban OconHaas3.17C3Popołudnie
20Oliver BearmanHaas5.092C2Rano

vs 2024

Cztery zespoły miały lepszy wynik niż pierwszego dnia rok tem. Warto jednak zauważyć, że w 2024 mieliśmy znacznie lepsze warunki niż teraz. Nieco inaczej wygląda też kwestia opon. Oto porównanie zespołów z poprzednim sezonem:
Alpine -0,708
McLaren -0,600
Williams -0,029
Red Bull – 0,005
Mercedes +0,219
Aston Martin +0,715
RB +0,835
Ferrari +0,957
Sauber +1,043
Haas +1,914


Czterech kierowców (biorę pod uwagę jedynie tych, którzy pozostali w tych samych ekipach) uzyskało lepsze wyniki niż przed rokiem. Oto porównanie czasów z 2024 i 2025 roku:
Lando Norris -0,826
Pierre Gasly -0,796
Max Verstappen -0,081
Lance Stroll -0,080
George Russell +0,219
Charles Leclerc +0,556
Alex Albon +0,589
Fernando Alonso +0,715
Yuki Tsunoda +0,835
Oscar Piastri +1,054

Prędkości

Tu bardzo ciekawie wyglądały Saubery. Na drugim biegunie niespodzianka – Haasy, które zazwyczaj były bardzo szybkie.

Nico Hulkenberg 319 km/h
Gabriel Bortoleto 319
Alex Albon 317
Charles Leclerc 315
Liam Lawson 315
Max Verstappen 314
Yuki Tsunoda 314
Jack Doohan 314
Pierre Gasly 314
Isack Hadjar 314
Lewis Hamilton 313
George Russell 312
Lando Norris 311
Lance Stroll 311
Andrea Kimi Antonelli 311
Oscar Piastri 309
Fernando Alonso 309
Oliver Bearman 295
Esteban Ocon 293

Przebiegi

 

Łącznie podczas pierwszego dnia jazd ekipy pokonały 1326 okrążeń, a zatem średnio 133. Jest to druga najwyższa liczba przejechanych okrążeń pierwszego dnia testów w ostatniej dekadzie. Więcej było ich w 2020 roku (1358). Znacznie poniżej tej średniej jest Aston Martin, którego kierowcy przejechali zaledwie 88 kółek.


Oto dzisiejsze przebiegi wszystkich ekip:
Haas 160
RB 154
Mercedes 148
Ferrari 141
Alpine 140
Red Bull 132
Williams 131
McLaren 118
Sauber 114
Aston Martin 88

Tak wyglądają okrążenia przejechane przez poszczególnych zawodników:
Esteban Ocon 88
Andrea Kimi Antonelli 78
Yuki Tsunoda 78
Isack Hadjar 76
Max Verstappen 74
Pierre Gasly 72
Oliver Bearman 72
Charles Leclerc 71
Lewis Hamilton 70
George Russell 70
Carlos Sainz 68
Jack Doohan 68
Oscar Piastri 66
Alex Albon 63
Gabriel Bortoleto 59
Liam Lawson 58
Nico Hulkenberg 55
Lando Norris 52
Fernando Alonso 46
Lance Stroll 42



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi