KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Jacek Zielonka

Polak w polskim zespole w ELMS

 

Team Virage i Jacek Zielonka potwierdzili wspólny program startów w European Le Mans Series w sezonie 2025.

Polski kierowca będzie kontynuował program w kategorii LMP3, co przybliży go do przyszłego awansu do LMP2 i startu w 24h Le Mans.

Kamień milowy

 

Już w debiutanckim roku w klasie LMP3 Jacek Zielonka zaskoczył pozytywnie swoją formą i pomimo późniejszego startu kariery kierowcy wyścigowego szybko nawiązał walkę z czołowymi kierowcami. 44-latek z Zabrza w sezonie 2024 miał znaczący wkład w zespołowe mistrzostwo dla Team Virage w Ultimate Cup Series. W międzyczasie polski kierowca startował też w Michelin Le Mans Cup. Dlatego też awans do European Le Mans Series to naturalny krok do przodu.

W sezonie 2025 na Polaka czekają nowe wyzwania. W kategorii LMP3 obejrzymy nowe samochody z silnikiem 3,5 l V6 z dwiema turbosprężarkami. Układ ten opracowała Oreca. Tym samym oznacza to zupełnie coś innego niż dotychczas wolnossące V8 od Nissana.

 

Jacek Zielonka ma za sobą obiecujące sesje testowe w nowym Ligierze JS P325. Już w debiucie kierowca z Górnego Śląska pokazał, że mimo statusu Bronze jest w stanie konkurować z bardziej doświadczonymi rywalami z licencją Silver. Tak dobre tempo bardzo dobrze nastraja przed nową kampanią.

Przed sprawdzianem w ELMS

 

Zespołowymi kolegami Jacka Zielonki w załodze nr 8 będą Daniel Nogales z Hiszpanii i Rik Koen z Holandii. W zeszłym roku Team Virage do samego końca walczyło o mistrzostwo kategorii LMP3 w ELMS. Finalnie zakończyli rywalizację na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej. Polsko-hiszpański zespół wielokrotnie pokazywał już, że stać ich na walkę o najwyższe laury, a właśnie mistrzostwo jest głównym celem 44-latka z Polski.

– Sezon 2025 będzie dopiero moim drugim w wyścigach długodystansowych i za kierownicą prototypu LMP3, ale otrzymałem niesamowitą możliwość startów w Europejskiej Serii Le Mans. Jestem niezmiernie wdzięczny Team Virage za ich zaufanie. To wielki zaszczyt rywalizować na najwyższym poziomie Le Mans Series, obok najlepszych kierowców w wyścigach długodystansowych. Wspólnie z moimi kolegami i całym Team Virage będziemy walczyć o zajęcie pierwszego miejsca w każdej rundzie i zdobycie tytułu ELMS! To będzie nasz główny cel w naszym Ligierze JS P325 z numerem 8 – podkreślił Jacek Zielonka.



Ambitny cel

 

Jacek Zielonka za główny cel obrał drogę do 24h Le Mans. Bardzo dobre występy w Mistrzostwach Europy w LMP3 mogą znacząco przybliżyć go do awansu do kategorii LMP2. Wówczas start we francuskim klasyku będzie bardzo realny. Zanim to się wydarzy, zapraszamy do śledzenia tegorocznej rywalizacji w European Le Mans Series.
Kalendarz European Le Mans Series 2025

Polski kierowca wystartuje w 6 rundach, które rozgrywać będą się w Hiszpanii, Francji, we Włoszech, w Belgii, Wielkiej Brytanii i Portugalii. Sezon 2025 rozpocznie się już w pierwszy weekend kwietnia i potrwa aż do 18 października. Większość torów Jacek Zielonka miał okazję poznać podczas swoich dotychczasowych startów w Europie.

1. 4 Hours of Barcelona – Circuit de Barcelona-Catalunya – 6 kwietnia
2. 4 Hours of Le Castellet – Circuit Paul Ricard – 4 maja
3. 4 Hours of Imola – Autodromo Enzo e Dino Ferrari – 6 lipca
4. 4 Hours of Spa-Francorchamps – Circuit de Spa-Francorchamps – 24 sierpnia
5. 4 Hours of Silverstone – Silverstone Circuit – 14 września
6. 4 Hours of Portimão – Autódromo Internacional do Algarve – 18 października

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi