KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Oscar Piastri, McLaren F1 Team, on the grid with an engineer

Piastri: Myślę, że mogę zostać mistrzem świata w tym sezonie

 

Oscar Piastri przystąpi do sezonu 2025 Formuły 1 z dużymi nadziejami. Na czym skupił się w przerwie zimowej?

Piastri w niektórych wyścigach poprzedniego sezonu zaimponował kibicom swoją odpornością psychiczną i umiejętnością jazdy pod presją. To coś, czego często brakowało jego koledze z zespołu, Lando Norrisowi.

Norris deklaruje, że chce w tym sezonie walczyć o tytuł, ale to samo mówi Piastri.

“Myślę, że mogę zostać mistrzem świata w tym sezonie. Czuję, że 12 miesięcy temu przystępowałem do sezonu z pewnymi słabościami i nie miałem wystarczającej pewności siebie. W trakcie ostatniego roku zająłem się tym i teraz zamierzam to pokazywać każdego weekendu” – mówi Oscar Piastri.

 

“Jestem pewien, że nadal mamy jednak nad czym pracować. Zdecydowanie jako kierowca nie jestem jeszcze finalnym produktem, ale nie sądzę, by ktokolwiek takim był. Jeżeli mogę popracować nad pewnymi kwestiami przed sezonem, wówczas będę miał wiele narzędzi i zobaczymy, co będzie możliwe” – dodaje kierowca McLarena.

Jedną z takich słabości, jakie dostrzegł u siebie Piastri było tempo kwalifikacyjne. Lando Norris pokonał go w ubiegłym sezonie aż 20 razy w czasówkach. Australijczyk deklaruje, że wiele pracował w symulatorze swojego zespołu nad tym aspektem.

“Z pewnością było kilka weekendów, podczas których nie byłem tak mocny, jak chciałem być. Myślę, że muszę adaptować się do weekendów nieco szybciej. Prześledziłem wiele detali dotyczących tego, jak lepiej przygotowywać się do rund w tym sezonie” – mówi Piastri.

 

“Powiedziałem pod koniec ubiegłego sezonu, że kwalifikacje są czymś, nad czym chcę pracować. Ale nie chodzi tylko o nie. Jest wiele szczegółów, którym wato poświęcić czas. Jeżeli to wszystko poprawę, będę lepszym kierowcą. Kiedy zdobywa się pewność siebie, wszystko przychodzi naturalniej. Z pewnością zidentyfikowaliśmy kilka kwestii i pracowałem nad nimi” – dodaje zawodnik.

By zdobyć mistrzostwo świata, Piastri będzie musiał nie tylko pokonać swoje słabości, ale również być lepszym od swojego partnera zespołowego, Lando Norrisa. Jak zamierza podejść do tej rywalizacji?

“Ostatecznie ważne będzie dobre wchodzenie w każdy weekend wyścigowy ponieważ będą rundy, podczas których nie będziemy mieli najszybszego auta. I wówczas trzeba będzie wyciskać z nich jak najwięcej” – mówi Piastri.

Myślicie, że Oscar rzeczywiście ma szanse na mistrzostwo świata kierowców w sezonie 2025? Dajcie znać w komentarzach!

Na podstawie: Autosport.com
fot. McLaren F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi