KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

WRC Drivers

Ostre stanowisko kierowców WRC przeciw zasadom FIA

 

Doczekaliśmy się stanowiska zawodników w związku z wysokimi karami za przekleństwa, nałożonymi przez nich na FIA.

FIA na poważnie zajęła się językiem używanym przez kierowców nie tylko Formuły 1, ale również innych serii wyścigowych. Po karach dla Maxa Verstappena i Charlesa Leclerca, w tym roku ukarany został Adrian Fourmaux, kierowca Hyundaja WRC, który początkowo walczył w czołówce Rajdu Szwecji, ale w sobotę zaliczył dwie wpadki. Najpierw zapomniał zapiąć kasku, a dwa OS-y później zakopał się w zaspie śnieżnej.

Do rywalizacji wrócił dzięki SuperRally w niedzielę. Po zakończeniu jednego z OS-ów, Fourmaux stwierdził w tradycyjnej rozmowie z reporterem: „z*ebaliśmy wczoraj” („We fu*ked up yesterday). Przeprowadzający wywiad przeprosił od razu widzów za „język”, a francuski kierowca potem wyjaśniał, że nie miał zamiaru nikogo obrażać.

Mimo to dostał on karę €30 tys. z czego €20 tys. jest w zawieszeniu. Ta decyzja nie spodobała się stowarzyszeniu kierowców WRC – World Rally Drivers Association (WoRDA). Wystosowali oni specjalne oświadczenie.

Co ciekawe, kierowcy WRC przyznają, że zostali zainspirowani przez “kolegów z GPDA”, a zatem stowarzyszenia kierowców Formuły 1.



“Po pierwsze i przede wszystkim chcemy oświadczyć, że – podobnie jak w każdym sporcie – sportowcy muszą podporządkowywać się decyzjom sędziów. Ta zasada nie jest przez nas podważana” – zaznaczają kierowcy, jednoznacznie kierując swoje dalsze słowa do prawodawców.

“Jesteśmy profesjonalistami, a rajdy to nasz zawód. Podczas jego wykonywania musimy stawiać czoła ekstremalnym warunkom i robimy to z nieustanną pasją – czy chodzi o jazdę przez gęsty las, zamarznięte drogi, mroki nocy, kurz nawierzchni szutrowych. Naciskamy samych siebie do limitu – przeciwko maszynie, przeciwko czasowi i przeciwko naszym limitom” – piszą zawodnicy.

“Oprócz jazdy, nasza rola w dzisiejszych czasach jest większa. Dziś kierowcy i piloci rajdowi są nie tylko sportowcami, ale również artystami, twórcami treści i osobowościami medialnymi. Czy to przed smartfonami kibiców czy oficjalnymi kamerami WRC, spodziewa się od nas nieustannej dostępności – przed, w trakcie i po zawodach.”

“World Rally Drivers Alliance (WORDA) zawsze znała swoje obowiązki i współpracowała w konstruktywny sposób ze wszystkimi udziałowcami, łącznie z prezydentem FIA, w celu promowania i rozwoju naszego wspaniałego sportu dla wspólnej korzyści. Niestety, w ostatnich miesiącach nastąpiło alarmujące zaostrzenie sankcji nakładanych na kierowców za drobne, jednostkowe i nieintencjonalne lapsusy językowe. Osiągnęło to nieakceptowany poziom” – piszą kierowcy.

 

Następnie zaznaczają oni, że te sytuacje nie mogą być oceniane i osądzane na równi z celowym obrażaniem czy aktami agresji. Dodatkowo kierowcy, dla których język angielski nie jest językiem ojczystym nie zawsze mogą znać pełne rozumienie używanych słów oraz ich konotacje.

“Sekundy po ekstremalnym skoku adrenaliny, nie da się oczekiwać perfekcyjnej i systematycznej kontroli nad emocjami. Rajdy są ekstremalne, a ryzyko dla sportowców, intensywność ich skupienia i przedłużające się dni dochodzą do limitów” – piszą zawodnicy.

“W związku z tym podważamy zasadność nakładania jakichkolwiek kar. Dodatkowo kosmiczne kary nie są adekwatne do zarobków i budżetów rajdowych. Jesteśmy zaniepokojeni publicznym odbiorem tych znaczących sum, które sugerują, że to środowisko, w którym pieniądze się nie liczą” – czytamy w oświadczeniu.

Również kierowcy WRC zastanawiają się, na co idą pieniądze nakładane tymi karami i wskazują brak transparentności ze strony FIA w tej kwestii.

“Negatywny odbiór dotyczący tych kar znacznie przekracza skutki lapsusów językowych. Wzywamy do dialogu FIA z WoRDA by znaleźć wspólne i pilne rozwiązanie” – kończą zawodnicy.

Oświadczenie udostępniło na swoich profilach wielu kierowców WRC.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi