KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

car-8331400_1280

Nawet najlepszy serwis ogłoszeniowy nie ma bolidu F1

Stworzenie samochodu Formuły 1 to bardzo kosztowna sprawa, podobnie jak późniejsze wytwarzanie części do niego. Jakie to kwoty?

Bolidu Formuły 1 nie da się kupić na moto.sprzedawacz.pl, bolid Formuły 1 trzeba wyprodukować. A taka produkcja to nie tylko koszt materiałów. Przyjrzyjmy się cenom!

Wiedza i zaplecze

 

W dzisiejszych czasach aby bolid Formuły 1 był konkurencyjny na tle rywali, musi zostać stworzony przez świetnie opłacanych inżynierów w bardzo dobrze wyposażonych fabrykach. Ich koszty są ogromne i trudno je ocenić. To wiedza i doświadczenie, które trudno zdobyć oraz wycenić.

Oczywiście warto też wiedzieć o limitach budżetowych. W obecnej Formule 1 na działanie zespołu Formuły 1 w trakcie jednego sezonu nie można wydać więcej niż 130 milionów dolarów. Ta kwota nie obejmuje pensji kierowców oraz trzech najważniejszych osób w zespole. Z tego limitu wyłączone są również wydatki ma marketing.

Tak czy inaczej, w obecnych czasach zespoły wydają znacznie mniej niż kiedyś. Mówiło się, że budżety takich ekip jak Ferrari czy Mercedes przekraczały kilka lat temu kilka miliardów euro.

Szacuje się, że stworzenie jednego samochodu Formuły 1 to ogólny koszt około 20 milionów dolarów. Ale są to bardzo szacunkowe koszty.

Koszty części

 

Również szacunkowe są koszty poszczególnych podzespołów bolidu. Zacznijmy od serca każdego samochodu – silnika. Jego stworzenie to około 14 milionów dolarów. To znacznie taniej niż choćby silnik do BMW. Każda jednostka napędowa składa się z kilku elementów: silnika spalinowego, turbosprężarki, systemu odzyskiwania energii cieplnej (MGUH), systemu odzyskiwania energii kinetycznej (MGUK), baterii i elektroniki sterującej. Kierowcy mają do dyspozycji albo jeden albo dwa takie elementy na cały sezon. Muszą zatem bardzo uważać.

Skrzynia biegów to koszt blisko pół miliona dolarów.

Monokok, a zatem konstrukcja, do której przytwierdzone są wszystkie inne elementy oraz w której siedzi kierowca stworzony jest z bardzo wytrzymałego włókna węglowego. Koszt jego wyprodukowania to od pół do miliona dolarów.

System paliwowy z pompą paliwa to kolejne 400 tysięcy dolarów. System hydrauliczny to koszt 150 tys.

Drogie – jak przystało na Formułę 1 – są wszystkie inne systemy i urządzenia w bolidzie. Dość powiedzieć, że kierownica to koszt 50 tys. dolarów.

Bardzo drogie są też rzeczy, które często ulegają uszkodzeniom podczas wypadków. Przednie skrzydło to aż 130 tys. dolarów. Tylne skrzydło to 100 tys. dolarów.

Ale zwykłe części użytkowe to też ogromny koszt. Opony to 2400 dolarów, a zwykła nakrętka na koło to aż $2000.

Wszystko nowe

 

W ogłoszeniach motoryzacyjnych dotyczących sprzedaży używanych samochodów, nie znajdziemy do kupienia używanych części zamiennych do bolidów Formuły 1. Oczywiście czasem zdarzy się, że domy aukcyjne lub prywatne osoby sprzedają całe bolidy lub ich części, ale będą one miały raczej jedynie wymiar kolekcjonerski.

I choć na moto.sprzedawacz.pl nie zalazłem żadnych ogłoszeń sprzedaży bolidów F1 czy nawet części do nich, to i tak wybór jest tam naprawdę spory – polecam zajrzeć.

Wpis sponsorowany

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi