KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Maciej Gładysz przed 2025

Maciej Gładysz debiutuje w nowej kategorii



Już w najbliższy weekend 16-letni Maciej Gładysz zadebiutuje w nowej serii wyścigowej, startując w pierwszej z trzech rund cyklu Spanish Winter Championship.

Czołowy polski kartingowiec, tarnowianin zadebiutował rok temu w wyścigach bolidów jednomiejscowych, za kierownicą auta Formuły 4 sięgając po trzecie miejsce w cyklu Formula Winter Series i międzynarodowych mistrzostwach Hiszpanii.

W sezonie 2025 podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN awansuje w strukturach holenderskiej ekipy MP Motorsport do bolidu w specyfikacji Formuły 3.

Gładysz wystartuje w tym roku w serii Eurocup-3, której zmagania rozpoczną się w maju na znanym z Formuły 1 torze Red Bull Ring w Austrii.



W ramach przygotowań do głównej części sezonu organizatorzy serii Eurocup-3 stworzyli także zimowe, składające się z trzech rund, mistrzostwa Spanish Winter Championship.

Podczas każdej z rund kierowców z całego świata czekają po trzy wyścigi; dwa liczące po 30 minut oraz jeden 20-minutowy sprint.

Pierwsze zmagania odbędą się w najbliższy weekend w hiszpańskim Jerez de la Frontera, gdzie dokładnie rok temu tarnowianin stanął na podium w swoim debiucie w Formule 4.

Dwa tygodnie później zawody przeniosą się do portugalskiego Portimao. Trzecia i ostatnia runda odbędzie się pod koniec marca na hiszpańskim torze Motorland Aragon.

Wszystkie wyścigi będzie można oglądać na żywo na oficjalnym kanale YouTube serii Spanish Winter Championship.

 

W najbliższy weekend wyścigi odbędą się odpowiednio w sobotę o 12:15 i 14:40 (sprint) oraz w niedzielę o 12:45. Sesje kwalifikacyjne zaplanowano na sobotę i niedzielę o 9:30 rano, z kolei w piątek zawodników czekają dwie dwugodzinne sesje testowe.

Awans do cyklu Eurocup-3 oznacza dla Gładysza przesiadkę ze 184-konnego bolidu F4 do aż 270-konnego, cięższego i bardziej zaawansowanego aerodynamicznie auta w specyfikacji F3 z nadwoziem Tatuusa F3 T-318 EC3.

„Nie mogę doczekać się mojego debiutu w większym, mocniejszym i jeszcze bardziej wymagającym samochodzie, a także pierwszych wyścigów w nowej dla mnie kategorii – mówi Maciej Gładysz. – Za mną udane testy i obiecujący pierwszy kontakt z nowym pakietem, ale razem z zespołem MP Motorsport i moim nowym inżynierem mamy przed sobą duże wyzwanie, dlatego czeka nas sporo ciężkiej pracy. To właśnie w Jerez rozpocząłem rok temu moją przygodę z Formułą 4 i od razu stanąłem na podium, dlatego ten nowy rozdział także chciałbym zacząć w jak najlepszym stylu i walczyć o jak najlepsze wyniki we wszystkich trzech rundach Spanish Winter Championship” – mówi Maciej Gładysz.

„Nie nakładam na siebie jednak presji wyniku i chcę po prostu jak najlepiej przepracować zimę, aby dobrze przygotować się do głównej części sezonu, która rozpocznie się w maju. Tym bardziej, że czeka mnie walka z wieloma starszymi i dużo bardziej doświadczonymi rywalami. Wszystko to nie byłoby możliwe, gdyby nie moja rodzina, a także nasi sponsorzy i partnerzy, którym chciałbym bardzo podziękować za ich wieloletnie wsparcie” – dodaje kierowca.

Zapraszam na relacje live z wyścigów Macieja i jadącego w tej samej serii Kacpra Sztuki na powrotroberta.pl

Na podstawie informacji prasowej

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi