KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Press - Prologue Qatar 2025

Kubica bardzo szybki i pracowity – nie tylko w AF Corse. Podsumowanie testów WEC

 

2 dni jazd, 4 sesje testowe i sporo ciekawych danych po ich zakończeniu. Zapraszam na podsumowanie Prologu WEC z najważniejszymi statystykami.

Czasy

 

Wiadomo, to tylko testy i czasy się nie liczą, ale jednak wszyscy na nie patrzą. Poniżej przygotowałem zestawienie najlepszych czasów każdego auta. Zazwyczaj najlepsze czasy były uzyskiwane w ostatniej sesji.

AF Corse #83 miało najlepszy czas spośród wszystkich Ferrari, a bardzo mocno na papierze wyglądają BMW oraz Cadillac. Słabo wygląda Porsche w porównaniu z poprzednim rokiem.

Na drugim końcu tabeli Peugeot i debiutujące Astony Martiny.

 

MiejsceZespółKierowcaCzasStrata
1#20 BMWRobin Frijns1:38.971
2#38 CadillacSebastien Bourdais1:39.1160.145
3#83 AF CorseRobert Kubica1:39.1410.17
4#15 BMWDries Vanthoor1:39.2530.282
5#12 CadillacAlex Lynn1:39.2960.325
6#50 FerrariAntonio Fuoco1:39.3670.396
7#36 AlpineMick Schumacher1:39.5050.534
8#7 ToyotaNyck de Vries1:39.5490.578
9#51 FerrariAntonio Giovinazzi1:39.5680.597
10#5 PorscheJulien Andlauer1:39.8730.902
11#8 ToyotaSebastien Buemi1:40.1281.157
12#93 PeugeotJean Eric-Vergne1:40.1381.167
13#35 AlpineCharles Milesi1:40.4221.451
14#6 PorscheKevin Estre1:40.4281.457
15#007 Aston MartinHarry Ticknell1:41.0892.118
16#94 PeugeotStoffel Vandroorne1:41.2612.29
17#009 Aston MartinMarco Sorensen1:41.3532.382
18#99 Proton PorscheNicolas Varrone1:42.2543.283

Średnie

Pozwoliłem sobie wziąć czasy wszystkich kierowców i wyciągnąć średnią z trzech czasów dla każdego auta. I tu wygląda to zupełnie inaczej niż w powyższej tabeli.

Najlepiej wygląda Ferrari, które ma trzy auta w pierwszej piątce. Nadal w czołówce jest Cadillac, ale już słabiej wyglądają BMW.



MiejsceZespółŚredniaStrata
1#50 Ferrari1:40.361
2#38 Cadillac1:40.3880.027
3#51 Ferrari1:40.4370.076
4#12 Cadillac1:40.4550.094
5#83 AF Corse1:40.5070.146
6#20 BMW1:40.6310.27
7#36 Alpine1:40.7350.374
8#15 BMW1:40.8560.495
9#7 Toyota1:41.0530.692
10#8 Toyota1:41.0730.712
11#5 Porsche1:41.1340.773
12#35 Alpine1:41.1810.82
13#93 Peugeot1:41.2830.922
14#6 Porsche1:41.2830.922
15#94 Peugeot1:41.9751.614
16#007 Aston Martin1:42.2951.934
17#009 Aston Martin1:42.6222.261
18#99 Proton Porsche1:42.6232.262

Producenci

Postanowiłem pójść jeszcze dalej i wyciągnąłem średnią ze wszystkich aut danego producenta. I wygląda to następująco (policzyłem łącznie z autami prywatnymi Ferrari i Porsche):



MiejsceProducentŚredni czas
1Cadillac1:40.422
2Ferrari1:40.435
3BMW1:40.755
4Alpine1:40.958
5Toyota1:41.063
6Peugeot1:41.629
7Porsche1:41.680
8Aston Martin1:42.459

Prędkości

 

W tym aspekcie Ferrari nie ma sobie równych. Wszystkie auta w TOP-5. Różnice pomiędzy najszybszymi, a najwolniejszymi to 7 km/h.



predkosci testy wec 2025

Przebiegi

 

Podczas testów zawsze ważne są przebiegi, świadczące o braku problemów technicznych. Tu najsolidniej wygląda Toyota z dwoma najwyższymi przebiegami. Najwięcej danych – bo z trzech aut – ma Ferrari, również niezawodne podczas tych testów.



MiejsceZespółLiczba okrążeń
1#7 Toyota402
2#8 Toyota390
3#51 Ferrari362
4#50 Ferrari360
5#15 BMW355
6#36 Alpine349
7#83 AF Corse348
8#20 BMW347
9#93 Peugeot346
10#38 Cadillac345
11#35 Alpine335
12#5 Porsche329
13#94 Peugeot306
14#12 Cadillac303
15#6 Porsche284
16#007 Aston Martin275
17#009 Aston Martin274
18#99 Proton Porsche213

#83

 

Robert Kubica był najszybszym i najbardziej pracowitym kierowcą #83 podczas tych testów. Robert w każdej sesji uzyskiwał najlepszy czas swojego zespołu, choć oczywiście wiemy, że zależy to od programu realizowanego przez ekipę – ilości paliwa, świeżości opon itd.

KierowcaSesja 1Sesja 2Sesja 3Sesja 4Najlepszy:
Robert Kubica1:41.6731:40.2641:40.7771:39.1411:39.141
Yifey Ye1:42.4981:41.0391:41.6451:41.2091:41.039
Phil Hanson1:42.9891:41.5161:41.3421:41.8271:41.342



Robert jeździł również najwięcej. I to zdecydowanie najwięcej. Przejechał on aż 183 okrążenia czyli więcej niż dwaj jego kierowcy razem wzięci.

KierowcaSesja 1Sesja 2Sesja 3Sesja 4Łącznie
Robert Kubica25733550183
Yifey Ye725142975
Phil Hanson1918301582

Postanowiłem pójść jeszcze dalej i policzyłem czas jazdy wszystkich kierowców uczestniczących w testach. Robert spędził za kółkiem 5 godzin i 35 minut. Więcej przejechał tylko jeden kierowca przez te dwa dni – Stoffel Vandoorne, który jeździł 6 godzin i 18 minut.

Weryfikację tych danych dostaniemy – przynajmniej w części – już w przyszłym tygodniu podczas pierwszej rundy WEC w Katarze.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi