KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

F1 Grand Prix of Netherlands

Ferrari nie będzie już na każdym podium w F1

 

Od sezonu 2025 do Formuły 1 wróci legendarna marka szampana, Moët & Chandon. Wszystko za sprawą potężnej umowy podpisanej przez serię.

W październiku ubiegłego roku Formuła 1 podpisała 10-letnią umowę z należącym do Lawrence Strolla LVMH, wartą aż miliard dolarów. Kilka dni temu ogłoszono, że jedna z marek należących do LVMH – Louis Vuitton – została oficjalnym partnerem serii na sezon 2025 i kolejne. Będzie ona również tytułowym sponsorem pierwszego wyścigu sezonu, GP Australii.

W ramach tej współpracy stworzony zostanie specjalna skrzynia: “Trophy Trunk”, która będzie podjeżdżać pod podium z pucharami dla kierowców w środku.

Umowa z LVMH oznacza również, że od teraz oficjalnym szampanem Formuły 1, którym kierowcy będą polewać się na podium, będzie Moët & Chandon.



Szampany te były obecne w Formule 1 przez 35 sezonów: Najpierw nieprzerwanie w latach 1966 – 1999, a potem jednorazowo w sezonie 2020.

“Tradycja toastu na podium jest jednym z najbardziej ikonicznych momentów w naszym sporcie i jesteśmy zachwyceni, mogąc powitać ponownie Moët & Chandon jako oficjalny szampan Formuły 1. To partnerstwo jest celebracją historii, emocji i doskonałości, które łączą markę i Formułę 1. To znamienite, że ponownie łączymy siły w roku 75-lecia Formuły 1. Powrót Moët & Chandon na podia wzmacnia nasze partnerstwo z LVMH i nie możemy doczekać się wspólnego toastu” – mówi Stefano Domenicali, szef Formuły 1.

Dotychczas oficjalnym winem musującym Formuły 1 było włoskie Ferrari Brut Trento.

Na podstawie: racingnews365.com
fot. Red Bull Ring Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi