Od sezonu 2025 do Formuły 1 wróci legendarna marka szampana, Moët & Chandon. Wszystko za sprawą potężnej umowy podpisanej przez serię.
W październiku ubiegłego roku Formuła 1 podpisała 10-letnią umowę z należącym do Lawrence Strolla LVMH, wartą aż miliard dolarów. Kilka dni temu ogłoszono, że jedna z marek należących do LVMH – Louis Vuitton – została oficjalnym partnerem serii na sezon 2025 i kolejne. Będzie ona również tytułowym sponsorem pierwszego wyścigu sezonu, GP Australii.
W ramach tej współpracy stworzony zostanie specjalna skrzynia: “Trophy Trunk”, która będzie podjeżdżać pod podium z pucharami dla kierowców w środku.
Umowa z LVMH oznacza również, że od teraz oficjalnym szampanem Formuły 1, którym kierowcy będą polewać się na podium, będzie Moët & Chandon.
Szampany te były obecne w Formule 1 przez 35 sezonów: Najpierw nieprzerwanie w latach 1966 – 1999, a potem jednorazowo w sezonie 2020.
“Tradycja toastu na podium jest jednym z najbardziej ikonicznych momentów w naszym sporcie i jesteśmy zachwyceni, mogąc powitać ponownie Moët & Chandon jako oficjalny szampan Formuły 1. To partnerstwo jest celebracją historii, emocji i doskonałości, które łączą markę i Formułę 1. To znamienite, że ponownie łączymy siły w roku 75-lecia Formuły 1. Powrót Moët & Chandon na podia wzmacnia nasze partnerstwo z LVMH i nie możemy doczekać się wspólnego toastu” – mówi Stefano Domenicali, szef Formuły 1.
Dotychczas oficjalnym winem musującym Formuły 1 było włoskie Ferrari Brut Trento.
Na podstawie: racingnews365.com
fot. Red Bull Ring Content Pool