KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Ramsay wypowiedź

F1 i przeklinanie: Ramsay apeluje, Verstappen i Tsunoda reagują



Jednym z dość częstych “wtrętów” podczas prezentacji zespołów Formuły 1 była kwestia nowych przepisów FIA dotyczących kar za przeklinanie.

Jak wiemy przed sezonem 2025 FIA zaktualizowała przepisy dotyczące wypowiedzi i zachowania kierowców. Zgodnie z nimi w skrajnych przypadkach kierowca będzie mógł dostać nawet €180 tys. kary, zawieszenie w startach na miesiąc oraz odjęcie punktów w klasyfikacji generalnej serii, w której startuje. Za pierwsze przekleństwo podczas oficjalnej wypowiedzi kierowca dostaje €10 tys.

W miniony weekend Adrien Fourmaux dostał €10 tys. kary za przekleństwo podczas wywiadu po jednym z OS-ów Rajdu Szwecji WRC. Wygląda na to, że to nie koniec takich przypadków. Dopiero za miesiąc przekonamy się, jak FIA będzie podchodziła do języka używanego przez kierowców podczas komunikatów radiowych w trakcie wyścigów.

Ramsay apeluje

 

Temat pojawiał się też na wtorkowej prezentacji wszystkich zespołów w Londynie, a jednym z zabawniejszych momentów dotyczących przeklinania była rozmowa z kucharzem, Gordonem Ramsay, który słynie z siarczystego języka.

 

“Słuchajcie, to język branżowy. Ci sportowcy są stawiani w ekstremalnych okolicznościach. Czasem, jeżeli im się wymsknie, pozwólmy im na to. Pozwólmy im być prawdziwymi” – powiedział Ramsay i otrzymał aplauz od publiczności.

“Naprawdę, odpuście, no proszę! Oni ryzykują swoje życie za każdym razem gdy podróżują 300 km/h. Jeżeli wymsknie im się jakieś g*wno…” – nie dokończył swojej wypowiedzi szef kuchni bowiem przerwał mu Jack Whitehall, prowadzący galę komik.

Verstappen krytykuje

 

O nowe przepisy byli też pytani kierowcy, ale raczej niechętnie wypowiadali się w tym temacie. Max Verstappen początkowo odmówił wypowiedzi w tej kwestii ponieważ mogłaby ona “wpędzić go w problemy”. Potem jednak pod naciskami mediów postanowił odnieść się do wysokości kar.



“To dużo pieniędzy. Szczerze mówiąc, z mojej strony nie ma potrzeby by przepisy były tak ostre. Trzeba trochę rozsądku. Oprócz tego wolałbym żebyśmy skupili się na innych sprawach jak poprawa bezpieczeństwa czy osiągów bolidów niż takich kwestiach. To niepotrzebne” – mówi Verstappen, cytowany przez racingnews365.com.

Przepisy przewidują, że kierowca będzie mógł zostać nawet zawieszony na miesiąc jeżeli będzie notorycznie dopuszczał się naruszania przepisów dotyczących wypowiedzi.

“Gdy kierowca dostanie zawieszenie na dwa wyścigi, może to oznaczać koniec mistrzostw dla niego. To trochę za dużo. Nie rozmawiałem o tym z szefem FIA, ale nie mam problemu z wyrażaniem swojej opinii. Uważam, że te przepisy to przesada, nie trzeba było tego tak robić, spisywać tego wszystkiego” – dodał Max.

 

Tsunoda spróbuje

 

Jednym z pierwszych kandydatów do kar za komunikaty radiowe jest Yuki Tsunoda, który słynie z dość wybuchowego temperamentu.

“Mamy odpowiednie szkolenia medialne i jest nam na nich mówione, żeby nie przeklinać zbyt wiele i tak naprawdę ostatnio nie przeklinam dużo. Teraz będę starał się pilnować i nie dać się ukarać. Oczywiście ustalone pewne limity na słowa toksyczne, których nikt nie chce usłyszeć” – mówi Yuki, cytowany przez racingnews365.com.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi