Przed oficjalną prezentacją malowań wszystkich zespołów na sezon 2025, FIA ogłosiła zmiany w regulaminach sportowym, technicznym i finansowym.
Komisja Formuły 1 spotkała się przed prezentacją zespołów w O2 Arena i ustaliła zmiany na nowy sezon. Pewną niespodzianką jest zniesienie limitu skrzyń biegów na sezon. Dotychczas kierowca mógł użyć pięciu skrzyń biegów w sezonie.
Bez niespodzianki jeżeli chodzi o nowe testy obciążeniowe elementów aerodynamicznych. FIA potwierdziła, że od Grand Prix Hiszpanii będą obowiązywały bardziej restrykcyjne testy ugięcia przedniego skrzydła. Według nieoficjalnych doniesień, podczas testu statycznego będzie mogło się ono ugiąć o 10 milimetrów, a nie 15 jak dotychczas.
Bardziej wymagające testy tylnego skrzydła będą obowiązywać już od początku sezonu.
FIA potwierdziła również, że finalizowana jest kwestia systemu chłodzenia kierowców w trakcie wyścigów. Szczegółów nie poznaliśmy, ale nieoficjalnie wiemy, że w przypadku wystąpienia ryzyka upałów, dyrektor wyścigu będzie nakazywał obligatoryjne używanie systemu.
Po zamieszaniu w GP Brazylii w ubiegłym roku, postanowiono doprecyzować przepisy dotyczące procedur startowych w przypadku przerwanych/odroczonych startów.
Poprawić Monako
Bardzo ciekawa w komunikacie FIA jest wzmianka o możliwości nakazania każdemu kierowcy dwukrotnego zjazdu na pit-stop w trakcie Grand Prix Monako. Zmiana tylko na ten jeden wyścig miałaby poprawić jego atrakcyjność. Ta ewentualność będzie jeszcze dyskutowana.
Co sądzicie o tym pomyśle?