KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

F1 - MONACO GRAND PRIX 2024

Dwa obowiązkowe pit-stopy w Monako i brak limitu skrzyń biegów – FIA ogłasza propozycje i zmiany

 

Przed oficjalną prezentacją malowań wszystkich zespołów na sezon 2025, FIA ogłosiła zmiany w regulaminach sportowym, technicznym i finansowym.

Komisja Formuły 1 spotkała się przed prezentacją zespołów w O2 Arena i ustaliła zmiany na nowy sezon. Pewną niespodzianką jest zniesienie limitu skrzyń biegów na sezon. Dotychczas kierowca mógł użyć pięciu skrzyń biegów w sezonie.

Bez niespodzianki jeżeli chodzi o nowe testy obciążeniowe elementów aerodynamicznych. FIA potwierdziła, że od Grand Prix Hiszpanii będą obowiązywały bardziej restrykcyjne testy ugięcia przedniego skrzydła. Według nieoficjalnych doniesień, podczas testu statycznego będzie mogło się ono ugiąć o 10 milimetrów, a nie 15 jak dotychczas.

Bardziej wymagające testy tylnego skrzydła będą obowiązywać już od początku sezonu.



FIA potwierdziła również, że finalizowana jest kwestia systemu chłodzenia kierowców w trakcie wyścigów. Szczegółów nie poznaliśmy, ale nieoficjalnie wiemy, że w przypadku wystąpienia ryzyka upałów, dyrektor wyścigu będzie nakazywał obligatoryjne używanie systemu.

Po zamieszaniu w GP Brazylii w ubiegłym roku, postanowiono doprecyzować przepisy dotyczące procedur startowych w przypadku przerwanych/odroczonych startów.

Poprawić Monako

 

Bardzo ciekawa w komunikacie FIA jest wzmianka o możliwości nakazania każdemu kierowcy dwukrotnego zjazdu na pit-stop w trakcie Grand Prix Monako. Zmiana tylko na ten jeden wyścig miałaby poprawić jego atrakcyjność. Ta ewentualność będzie jeszcze dyskutowana.

Co sądzicie o tym pomyśle?

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi