KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Aston Martin AMR25

Aston Martin pokazał auto na sezon 2025



Malowanie już znamy, ale dziś poznaliśmy “szczegóły techniczne” bolidu Astona Martina na sezon 2025. Zobaczcie.

Aston Martin zaliczył słaby sezon 2025 i choć w klasyfikacji generalnej zajął 5. miejsce, to wyniki Fernando Alonso i Lance Strolla były dalekie od oczekiwań – przede wszystkim ze względu na bardzo słabe osiągi auta.

W Silverstone wiedzą, że wobec braku rewolucji technicznej w sezonie 2025, nie uda się drastycznie poprawić tempa samochodu, ale i tak liczą na więcej niż w ubiegłym sezonie.

Dziś ekipa pokazała światu swój bolid na 2025 rok – z malowaniem, które poznaliśmy podczas wspólnej prezentacji ekip w miniony wtorek.

 

Jak informuje Aston Martin, bolid AMR25 to ewolucja jego poprzednika. Zmiany, jakie uczyniono przed sezonem 2025 skupiały się na poprawieniu prowadzenia auta oraz zwiększeniu pewności siebie kierowców za kółkiem.

Bolid ma duże zmiany aerodynamiczne, a najbardziej widocznymi są nowe przednie i tylne skrzydło, sidepody, pokrywa silnika i podłoga.

“Jestem podekscytowany że zaczynamy ten sezon i możemy pokazać AMR25, który jutro wyjedzie na tor w Bahrajnie. To kulminacyjny punkt ciężkiej pracy i poświęcenia w AMR Technology Campus. Jesteśmy zainspirowani DNA Astona Martina i nieustannie dążymy do doskonałości – zarówno na torze, jak i poza nim” – mówi Andy Cowell, szef Astona Martina.


“W tegorocznym samochodzie odzwierciedliliśmy feedback, jaki otrzymaliśmy w ubiegłym roku. Byliśmy skupieni na stworzeniu lepiej prowadzącego się auta dla Lance`a i Fernando i naciskaliśmy ostro by to osiągnąć. Spodziewamy się, że rywalizacja w stawce będzie w tym roku bardzo zacięta i nie będzie łatwo. Chcemy stale poprawiać się we wszystkich obszarach, szczególnie przed rewolucją techniczną w 2026 roku” – dodaje Cowell.

Na wyjazd na tor cieszą się również kierowcy.

“Nauczyliśmy się wiele w sezonie 2024, a zespół użył doświadczeń by zbudować lepszy AMR25. Konkurencja będzie bardzo zacięta w ostatnim sezonie przed zmianą przepisów, ale wiem, że pracowaliśmy w fabryce bardzo ostro by być na nią gotowymi. Jestem podekscytowany wyjazdem na tor. Chcę pomóc zespołowi być silniejszym” – mówi Fernando Alonso.

“Wszyscy w AMRTC włożyli zimą mnóstwo pracy w poprawę auta na sezon 2025. Jako zespół chcemy spisywać się dobrze i będziemy kontynuować naukę w trakcie roku. Opieramy ten projekt na wspaniałych narzędziach i utalentowanych osobach. Sezon 2025 będzie dla nas kluczowym jeżeli chodzi o rozwój. Nie mogę doczekać się pierwszych jazd” – dodaje Lance Stroll.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi